Det kan vara så han menar...Silwer skrev:meh, äru dumm elle?
Han fightas med sin gpx till sisssta blosdroppen.
Jag tolkade det som att han vet vad en vad är och så har han gjort är
osså kämpar man ända tills man dör, så är det!!Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kan vara så han menar...Silwer skrev:meh, äru dumm elle?
Han fightas med sin gpx till sisssta blosdroppen.
osså kämpar man ända tills man dör, så är det!!wima skrev:Det kan vara så han menar...
Jag tolkade det som att han vet vad en vad är och så har han gjort ärosså kämpar man ända tills man dör, så är det!!
Nr:18 skrev:Nej, om man hela tiden måste ligga på gränsen kommer man att bli av med livet...
Du tar ingen lärdom ens av dina egna misstag? Vad krävs för att du ska tänka om? Dödsfall? Räcker det med allvarliga skallskador?
Klart man kan skämta bort det så, men i sak har vi diametralt motsatta åsikter. I min värld händer det att jag kör för fort. Om polisen försöker stanna mej anser jag att jag får skylla mej själv. Det är inte polisens fel att jag brutit mot lagen. Därav följer att jag heller inte kan bli arg på polisen. Eftersom livet är mer värt än möjligheten att köra bil så betalar jag mina böter utan att gnälla, ordnar nån som skjutsar mej dit jag behöver åka och njuter av att ha överlevt en extra dag.Kim78 skrev:Klart jag tar lärdom av mina egna misstag. Men hade jag ansett att köra ifrån polisen vara ett misstag så hade jag inte gjort om det, men så är inte fallet.
Med andra ord
U = f(S,E,P,T,M)
Där utfallet(U) är en funktion av skada(S) som uppkommer vid krasch, ekonomin(E) som försämras vid en krasch, sannolikeheten(P) jag kraschar vid en jakt, tiden(T) som är kvar av säsongen.
Vi har bara olika inputvärden annars har vi exakt samma åsikt kompis![]()
Tror snart att du kommer att göra det faktisktNr:18 skrev:Skitsnack! Menar du att ett lagbrott uppstår först när det upptäcks? Isåfall kan man riskfritt råna banker om ingen upptäcker det...

Nr:18 skrev:Klart man kan skämta bort det så, men i sak har vi diametralt motsatta åsikter. I min värld händer det att jag kör för fort. Om polisen försöker stanna mej anser jag att jag får skylla mej själv. Det är inte polisens fel att jag brutit mot lagen. Därav följer att jag heller inte kan bli arg på polisen. Eftersom livet är mer värt än möjligheten att köra bil så betalar jag mina böter utan att gnälla, ordnar nån som skjutsar mej dit jag behöver åka och njuter av att ha överlevt en extra dag.
Allmän åsikt bland företrädesvis yngre sporthojsåkare är: Kör som fan, försöker snuten stoppa dej så dra, lyckas dom stoppa dej; bli förbannad först på snuten och sedan alla andra snutar oxå, när snuten då är tuff tillbaka åker man hem och grinar på SH.com. Man kan fundera lite på om Darwin hade rätt i sina teorier om mänsklighetens utveckling. Sporthojsförare har en förmåga att tro på sin egen oövervinnlighet som talar emot dom.
TLRR skrev:Du tror inte POLISEN och ÖVERHETEN kommer att hitta på åtgärder för att stoppa just denna "shit mentalitet" och införa böter och andra straff kanske bara genom att se nummerskylten osv och inte se föraren.Dessa förslag finns redan och kommer att få ännu mera tyngd bakom sig ju mera dessa olagligheter ökar och därmed förstöra för det som någorlunda håller sig i skinnet ??
Långa farbron skrev:Efter att ha följt tråden sen i morse så kan man dra ett par slutsatser
1:det finns mogna och intellegenta mcförare som lever för att åka.
2:det finns omogna och dumma mcförare som inte kommer att överleva att åka.
Sen är det bra att välja vilken grupp man vill tillhöra och tänka över vilket som ger mest respekt hos kompisar eller det motsatta könet.
1:att vara en erkänt duktig och säker hojåkare som kör med insidan.
2:att vara en kille som kör sin rullstol med ett sugrör efter han försökte dra snuten.
Hmmm du skrev nyss att på dina 70 vägar kan man bara köra 70bmwjohan skrev:mogna och intelligenta mcförare som lever för att åka? åka hur då? vad menar du med åka? sitta och puttra fram på en 70-väg i 70.0 km/h med en glidarhoj eller?

bmwjohan skrev:då får man väl anstränga sig lite och skruva av skyltarna då.
bmwjohan skrev:då får man väl anstränga sig lite och skruva av skyltarna då.
GSXR1100R skrev:Hmmm du skrev nyss att på dina 70 vägar kan man bara köra 70SBS
![]()
sven666 skrev:men fan vilken sur tråd.. måste fråga vad en del av er ens gör här, ni verkar ju inte ens MC intresserade...
åka hoj är ju det bästa som finns, klart värt lite risker.
klart man inte ska köra som en idiot, men att köra tråkigt är ju idiotiskt...
Silwer skrev:kim78: men varför sa du inet rakt ut att du hatar trafikpoliser och föraktar dem för at de är löjliga.
Då hade man ju fattat direkt, eller nåt.
bmwjohan skrev:mogna och intelligenta mcförare som lever för att åka? åka hur då? vad menar du med åka? sitta och puttra fram på en 70-väg i 70.0 km/h med en glidarhoj eller?
Långa farbron skrev:Ja med tanke på att sveriges MC bestånd består av ca 85% glidare(källa Trygg hansa) så är du inte helt fel ute.
Men det kanske krävs att man uppnår en mer mogen och ansvarstagande ålder innan man kan uppskatta en sådan åkstil.
Zeb_Macahan skrev:Dom jag har åkt med från detta forum kör fort och i vissa fall alldeles för fort. När man isåfall kör ifrån polisen så kör många av oss precis som vanligt. Jag har exempelvis sett att GSXR1100 kör alldeles för fort i sina filmer.. då klagar ingen...
dubbelmoral som vanligt....
//jaG
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |