syltburk
Skallig och arg!
Håller ni med mig om att trafiken är farligare nu när semesterfirarna är ute och kör? Annars när jag kör så brukar bilisterna uppföra sig ganska bra men nu har det varit tre tillbud de senaste dagarna.
Senaste var ikväll. Det låg två bilar nära varandra och masade i 75 på 90-väg, jag låg en bit bakom dem. När tillfälle gavs så skulle jag köra om dem. Jag blinkade givetvis i god tid före omkörningen och var väl uppe i typ 90-100 km/h. Men när jag är typ 5 meter bakom den bakre bilen får han för sig att köra om, utan att använda blinkers. Jag tvärbromsar och tutar och får lägga mig i vägrenen på vänster sida som är en halvmeter bred. Bilisten forsätter sin omkörning och när han kört om så kör jag om honom och gav han fingret. Jag såg inte hans reaktion men det kändes rätt.

Senaste var ikväll. Det låg två bilar nära varandra och masade i 75 på 90-väg, jag låg en bit bakom dem. När tillfälle gavs så skulle jag köra om dem. Jag blinkade givetvis i god tid före omkörningen och var väl uppe i typ 90-100 km/h. Men när jag är typ 5 meter bakom den bakre bilen får han för sig att köra om, utan att använda blinkers. Jag tvärbromsar och tutar och får lägga mig i vägrenen på vänster sida som är en halvmeter bred. Bilisten forsätter sin omkörning och när han kört om så kör jag om honom och gav han fingret. Jag såg inte hans reaktion men det kändes rätt.





helträtt fingret är aldrig fel 