Kör du skenförsäkrat? *POLL*

*Kör du skenförsäkrat?*

• Antal röstningar
    0
Jag hade min hoj försäkrat på farsan i ett år :brinnerup

Sedan dess har jag haft den stående på mig! Mina bilar har alltid varit försäkrade i mitt namn.

(Jag erkände iaf) :tummenupp

hur är det om jag Ställer min hoj på mig..

sen parkerar hos flickvännen .. och cykeln blir snodd eller förstörd av nån jävel som ska ta Slipon .. hehe

gäller nån försäkring då??

eller kan dom slingra sig ur??

om den inte gäller.. så är ju fan Trafik försäkring att föredra..
:huvet

Lösningen på problemet är så enkel....!!

Slopa bonusen till de högsta hönsen i alla försäkringsbolag!!

då finns det helt plötsligt miljarder kronor till kraschade kåpmoppar, glittercyklar och alla andra saker!

vilken riktigt funtad männsiska tror att det den personen gör för ett företag är värt 150 miljoner i bonus??? :kocko

Ja du

Hade försäkringsbolagen haft en striktare linje hade det aldrig varit något problem. De får väl ta fram riktiga avtal.

Finns det bolag som tillåter En försäkringstagare och En annan brukare så är det ju inget fel.

Inte juridiskt sätt och därför ser jag heller inget fel att nyttja det. Finns nog större kryphål i samhället. Samvetsmässigt kan det ju disskuteras men men.

Gillar inte heller skenförsäkring och skulle bilister samt mc förare köra som folk skulle väl premierna sjunka.

Men vissa är på tok för slarviga och lekfulla i trafiken.

Hååååååååååååååååååå :yoparty

nike83 skrev:
jo men de är stor skillnad på stockholm och halmstad! tyvärr! hmm känns som om att jag vill ha hel-frösäkring, inge kul om jag kör av vägen och inte får ut något!
Jag skulle få liknande premie i centrala GBG, så jag vet inte riktigt... Men men, helförsäkring på en gammelhoj är för mig helt onödigt, men men, thats me.

:hej

GSXR1100R skrev:
Om försäkringen gäller med dubbel självrisk så skenar ju du inte, du sken skanar, dvs du tror att du skenar men det gör du inte.

Då skenar jag inte heller för Farsan står som ägare men jag står som nyttjare hos försäkringsbolaget. Och det har dom godkännt. :tummenupp
Så då tycker jag det är ok.. Vi snackade med dom och sa som det var försäkrings killen fråga om jag inte bodde på min fars adress för då skulle det bli enu billigare. Men efter som jag inte gör det så har jag högre premie + självrisk på grund av att jag står som nyttjare..

Såg just på Uppdrag granskning....
Känns rätt meningslöst att betala stora pengar till ett system som läcker som ett såll, nästan så man vill skrota välfärdssamhället...
Tror fan jag skall skenförsäkra nästa hoj, vem tackar mig för att jag har moral?
jag har ju å andra sidan betalt lön åt nån sjukskriven (men ändå jobbande) pizzabagare...
fy faan!

foppa skrev:
Känns rätt meningslöst att betala stora pengar till ett system som läcker som ett såll, nästan så man vill skrota välfärdssamhället...
Tror fan jag skall skenförsäkra nästa hoj, vem tackar mig för att jag har moral?
jag har ju å andra sidan betalt lön åt nån sjukskriven (men ändå jobbande) pizzabagare...
fy faan!

tyvär har du nog jävuls rätt i det hmm det är nått skumt över allt..

Jag funderade på det med premier när jag skulle köpa hoj och så kom jag på...
Att det är ju alla som åker utan att vurpa som betalar till de som vurpar inget illa menat om nån känner sig träffad.
Men om man hade gjort så här istället....
Nämligen att Fb sänker premierna för all motorcyklar och sen höjer självrisken då skulle alla ha råd med premien och åker man omkul får man ta smällen med självrisken. Men kanske inte hade funkat endå... Bara en tanke i denna oändliga diskution.. :)

foppa skrev:
fy faan!

Jag tackar dig for att du har hog moral och betalar skatt. Tack. Tyvarr kommer inte det valfardssammhalle som vi kanske en gang hade att overleva eftersom sa fa nu ska forsorja sa manga. Enda alternativet blir att infora hogkostnadsskydd i socialforsakringssystemet dar medborgaren betalar mer sjalv. Vore bra om detta kunde oversattas till MC-forsakringar ocksa dar man kan fa valja en riktigt hog sjalvrisk och darmed fa en lagre premie.

Vad galler pizzabagare sa sager mina fordomar att det ar mer troligt att din skatt gar till nan frisk, sjukskriven skoterkorande norrlanning eller svartjobbande hantverkare.

/Don Quijote

jookan skrev:
Jag funderade på det med premier när jag skulle köpa hoj och så kom jag på...
Att det är ju alla som åker utan att vurpa som betalar till de som vurpar inget illa menat om nån känner sig träffad.
Men om man hade gjort så här istället....
Nämligen att Fb sänker premierna för all motorcyklar och sen höjer självrisken då skulle alla ha råd med premien och åker man omkul får man ta smällen med självrisken. Men kanske inte hade funkat endå... Bara en tanke i denna oändliga diskution.. :)
Ja det skulle straffa dom som vurpar ofta och gynna dom som håller sig på hjulen :tummenupp

Jag har betalt premie till FB i +20 år, aldrig tagit ut en vurpa på FB, inte lönt att tjafsa om några smårepor, jag kör hel/hel pga OM jag skulle totalskrota hojen så får jag en slant.

morlock skrev:
Förmodligen inte, men jag är helt övertygad om att du får ett helt annat pris om du ringer istället. Och flera gånger. Med lite tur; hälften av det där.... vilket iofs även det är på tok för mycket. :rolleyes:
Jag är väldigt skeptisk till att man får annorlunda priser om man ringer tillbaka till samma fb och frågar försäkring på samma hoj . Dom har ju databaser där dom ser att du ringt innan och frågat på hojen (dom ser även historia på vilka hojar du ringt och frågat om).
Det fick jag förklarat för mig förra året iaf. "Men du har ju redan ringt på den här motorcykeln".

urf skrev:
Vad galler pizzabagare sa sager mina fordomar att det ar mer troligt att din skatt gar till nan frisk, sjukskriven skoterkorande norrlanning eller svartjobbande hantverkare.

/Don Quijote

Mycket möjligt, men de var ej med i gårdagens program på svt. (gick väll inte att hitta ngn. då de var till fjälls med skotern jag köppt dem) :huvet
dags att upprätta välfärd a´la USA?
vill inte vara med och betala längre, själv får man stå i nån jävlar kö för dagisplatts när andra lever fett utan att jobba.

GSXR1100R skrev:
Ja det skulle straffa dom som vurpar ofta och gynna dom som håller sig på hjulen :tummenupp

Jag har betalt premie till FB i +20 år, aldrig tagit ut en vurpa på FB, inte lönt att tjafsa om några smårepor, jag kör hel/hel pga OM jag skulle totalskrota hojen så får jag en slant.

Ne då är det ju för dig som alla andra som betalar premie till Fb vi betalar alla hur vi en försäkrar till dom som tar ut pengar och det gör dom som krachar tyvär.. så tycker det skulle va en bra lösning för alla och då dom som inte kan ta det lite lungt och hålla sig på hjulen får ta och betala själva..

jookan skrev:
Ne då är det ju för dig som alla andra som betalar premie till Fb vi betalar alla hur vi en försäkrar till dom som tar ut pengar och det gör dom som krachar tyvär.. så tycker det skulle va en bra lösning för alla och då dom som inte kan ta det lite lungt och hålla sig på hjulen får ta och betala själva..
Jag förstår inte vad du skriver :va

aGGeLiTO skrev:
hur är det om jag Ställer min hoj på mig..

sen parkerar hos flickvännen .. och cykeln blir snodd eller förstörd av nån jävel som ska ta Slipon .. hehe

gäller nån försäkring då??

eller kan dom slingra sig ur??

om den inte gäller.. så är ju fan Trafik försäkring att föredra..
:huvet
Hallå va? det där känner jag igen. Känns som deja vu.

Snos det grejer så drar försäkringsbolagen av för att prylarna är använda och gamla. Ofta så är självrisken högre än vad det kostar att skaffa nytt.
Det brukar stå i vilkoren att huvudsaklig nattparkering ska vara där försäkringstagaren är skriven. Men det är klart man får åka och hälsa på folk.

Vad ska jag kryssa i för alternativ i pollen?
Jag har ingen försäkring alls på hojen för tillfället. Folksam ville ha 800 i månaden för garageförsäkring. Hutlöst.

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Jag förstår inte vad du skriver :va

Jag menar det spelar ju ingen roll om du skenförsäkrar eller ej vi betalar ju alla till dom som krachar. Och får ersättning från Fb

Men om man då skulle göra som jag skrev innan om lägre premier och högre självrisk så skulle vi ju betala mer till oss själva..
Pågrund av att den som vurpar får betala högre självrisk.. (är du med på vad jag menar :) )

Långa farbron skrev:
Det handlar om att ansvar.

Hittils tycker jag att jag har tagit mitt ansvar, eftersom jag varken skadat mig själv eller någon annan i trafiken. Varken fysiskt, mentalt (vad jag vet) eller ekonomiskt.

En liten fråga bara, varför anser ni att ni behöver helförsäkring på gamla hojar?

Bort med den möjligheten så ska ni få se på fan när det gäller statistiken:)

En ny till 2år gammal hoj skulle jag möjligen inte våga köra på halvförsäkring (men även det beror på modellen), annars är det ju lungt att köra på halv så det har jag gjort i 12 år, tyvärr känns det ju som om de skjuter upp försäkringarna även för oss som inte vill vara med och betala kraschkungarnas kåpdelar, det är lite trist.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman