Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle få liknande premie i centrala GBG, så jag vet inte riktigt... Men men, helförsäkring på en gammelhoj är för mig helt onödigt, men men, thats me.nike83 skrev:jo men de är stor skillnad på stockholm och halmstad! tyvärr! hmm känns som om att jag vill ha hel-frösäkring, inge kul om jag kör av vägen och inte får ut något!
GSXR1100R skrev:Om försäkringen gäller med dubbel självrisk så skenar ju du inte, du sken skanar, dvs du tror att du skenar men det gör du inte.
foppa skrev:Såg just på Uppdrag granskning....
Känns rätt meningslöst att betala stora pengar till ett system som läcker som ett såll, nästan så man vill skrota välfärdssamhället...
Tror fan jag skall skenförsäkra nästa hoj, vem tackar mig för att jag har moral?
jag har ju å andra sidan betalt lön åt nån sjukskriven (men ändå jobbande) pizzabagare...
fy faan!
foppa skrev:Såg just på Uppdrag granskning....
Känns rätt meningslöst att betala stora pengar till ett system som läcker som ett såll, nästan så man vill skrota välfärdssamhället...
Tror fan jag skall skenförsäkra nästa hoj, vem tackar mig för att jag har moral?
jag har ju å andra sidan betalt lön åt nån sjukskriven (men ändå jobbande) pizzabagare...
fy faan!
Ja det skulle straffa dom som vurpar ofta och gynna dom som håller sig på hjulenjookan skrev:Jag funderade på det med premier när jag skulle köpa hoj och så kom jag på...
Att det är ju alla som åker utan att vurpa som betalar till de som vurpar inget illa menat om nån känner sig träffad.
Men om man hade gjort så här istället....
Nämligen att Fb sänker premierna för all motorcyklar och sen höjer självrisken då skulle alla ha råd med premien och åker man omkul får man ta smällen med självrisken. Men kanske inte hade funkat endå... Bara en tanke i denna oändliga diskution..![]()
Jag är väldigt skeptisk till att man får annorlunda priser om man ringer tillbaka till samma fb och frågar försäkring på samma hoj . Dom har ju databaser där dom ser att du ringt innan och frågat på hojen (dom ser även historia på vilka hojar du ringt och frågat om).morlock skrev:Förmodligen inte, men jag är helt övertygad om att du får ett helt annat pris om du ringer istället. Och flera gånger. Med lite tur; hälften av det där.... vilket iofs även det är på tok för mycket.![]()
urf skrev:Vad galler pizzabagare sa sager mina fordomar att det ar mer troligt att din skatt gar till nan frisk, sjukskriven skoterkorande norrlanning eller svartjobbande hantverkare.
/Don Quijote
GSXR1100R skrev:Ja det skulle straffa dom som vurpar ofta och gynna dom som håller sig på hjulen![]()
Jag har betalt premie till FB i +20 år, aldrig tagit ut en vurpa på FB, inte lönt att tjafsa om några smårepor, jag kör hel/hel pga OM jag skulle totalskrota hojen så får jag en slant.
Jag förstår inte vad du skriverjookan skrev:Ne då är det ju för dig som alla andra som betalar premie till Fb vi betalar alla hur vi en försäkrar till dom som tar ut pengar och det gör dom som krachar tyvär.. så tycker det skulle va en bra lösning för alla och då dom som inte kan ta det lite lungt och hålla sig på hjulen får ta och betala själva..
Hallå va? det där känner jag igen. Känns som deja vu.aGGeLiTO skrev:hur är det om jag Ställer min hoj på mig..
sen parkerar hos flickvännen .. och cykeln blir snodd eller förstörd av nån jävel som ska ta Slipon .. hehe
gäller nån försäkring då??
eller kan dom slingra sig ur??
om den inte gäller.. så är ju fan Trafik försäkring att föredra..
![]()
GSXR1100R skrev:Jag förstår inte vad du skriver![]()
Långa farbron skrev:Det handlar om att ansvar.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |