GSXR1100R skrev:Du är +20 bast, du har inte råd att försäkra din hoj, köp en hoj som du har råd att försäkra istället.
I slutänden så är det vi andra som får betala för ditt fusk, om du klotar så hoppas jag att du inte får en enda krona.
Word!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
GSXR1100R skrev:Du är +20 bast, du har inte råd att försäkra din hoj, köp en hoj som du har råd att försäkra istället.
I slutänden så är det vi andra som får betala för ditt fusk, om du klotar så hoppas jag att du inte får en enda krona.
Jodå, jag har ju bara råkat låna hojen just den dagenKay skrev:Varför har du helförsäkring? Du får ju inte ut någonting om du smäller iaf.
Om försäkringen gäller med dubbel självrisk så skenar ju du inte, du sken skanar, dvs du tror att du skenar men det gör du inte.SixPack skrev:Jodå, jag har ju bara råkat låna hojen just den dagen
Dom gnällde inte när jag smällde farsans bil som jag lånat en dag, borde ju vara samma sak (dock blev det mer i självrisk då jag är under 24 eller 25 eller vad det nu var).
SvartR1a skrev:Skenförsäkring är ett långfinger till de osjäliga premier man tvingas betala som ung. Om man får ut ersättning så är ju saken ganska självklar vem vill betala mer än dom behöver? Jag tycker att premierna är på tok för höga och är rädd att MC ska ses som något bara en rik snorunge har råd med.
Själva vitsen me försäkringar är ju solidaritet, Men visa det då !!"!
SvartR1a skrev:Skenförsäkring är ett långfinger till de osjäliga premier man tvingas betala som ung. Om man får ut ersättning så är ju saken ganska självklar vem vill betala mer än dom behöver? Jag tycker att premierna är på tok för höga och är rädd att MC ska ses som något bara en rik snorunge har råd med.
Själva vitsen me försäkringar är ju solidaritet, Men visa det då !!"!
SixPack skrev:Jodå, jag har ju bara råkat låna hojen just den dagen
Dom gnällde inte när jag smällde farsans bil som jag lånat en dag, borde ju vara samma sak (dock blev det mer i självrisk då jag är under 24 eller 25 eller vad det nu var).
nike83 skrev:ja bor man i stockholm och är 21 år så...det kostar 45k för mig hel/hel....
![]()
Dez skrev:Då har du inte ringt tillräckligt.
Jag var 22 när jag köpte min hoj, bor i dyraste zonen (enligt TH) och inte fan betalar jag 45!
twinner skrev:Det är nog inte omöjligt.Jag bor visseligen inte i en storstad men min flytt från västra stan till östra gjorde ca 2000kr i skillnad då var flytten på ca 1 km.
Dez skrev:Vad är det som inte är omöjligt?![]()
SvartR1a skrev:JAG KÖR INTE SKENFÖRSÄKRAT :kocko![]()
Min pappa är försäkrings tjänsteman så skenförsäkra skulle inte vara så bra
Det var nästan det roligaste jag hört. Min kostar 100kr/månaden avställdsEiKo skrev:Så efter några månaders icke-åkande så ställde jag av den och "sålde" den till pappa så en billigare garageförsäkring kunde lösas.
Pejo skrev:Jahaja. Det lät så ett tag. Föressten, intressanta diskussioner du o din far måste ha.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |