Kör du skenförsäkrat? *POLL*

*Kör du skenförsäkrat?*

• Antal röstningar
    0
GSXR1100R skrev:
Du är +20 bast, du har inte råd att försäkra din hoj, köp en hoj som du har råd att försäkra istället.

I slutänden så är det vi andra som får betala för ditt fusk, om du klotar så hoppas jag att du inte får en enda krona.

Word!

Kay skrev:
Varför har du helförsäkring? Du får ju inte ut någonting om du smäller iaf.
Jodå, jag har ju bara råkat låna hojen just den dagen :)

Dom gnällde inte när jag smällde farsans bil som jag lånat en dag, borde ju vara samma sak (dock blev det mer i självrisk då jag är under 24 eller 25 eller vad det nu var).

SixPack skrev:

Dom gnällde inte när jag smällde farsans bil som jag lånat en dag, borde ju vara samma sak (dock blev det mer i självrisk då jag är under 24 eller 25 eller vad det nu var).
Om försäkringen gäller med dubbel självrisk så skenar ju du inte, du sken skanar, dvs du tror att du skenar men det gör du inte.

Skenförsäkring är ett långfinger till de osjäliga premier man tvingas betala som ung. Om man får ut ersättning så är ju saken ganska självklar vem vill betala mer än dom behöver? Jag tycker att premierna är på tok för höga och är rädd att MC ska ses som något bara en rik snorunge har råd med.

Själva vitsen me försäkringar är ju solidaritet, Men visa det då !!"!

SvartR1a skrev:
Skenförsäkring är ett långfinger till de osjäliga premier man tvingas betala som ung. Om man får ut ersättning så är ju saken ganska självklar vem vill betala mer än dom behöver? Jag tycker att premierna är på tok för höga och är rädd att MC ska ses som något bara en rik snorunge har råd med.

Varför ska man visa solidaritet med någon som vältrar över sina försäkringskostnader på dom som är ärliga ?

Skenförsäkring är inte ett långfinger till oskäliga (inte osjäliga) premier, skenförsäkring är att parasitera på sina mc-polare.

Dock håller jag med om det sista - att premierna är för höga, och att det kan bli en klassgrej att åka mc. Om alla gav fan i att skena kanske det var annorlunda, vad tror du?

Jag kör med hel försäkring hel år och allt står på mig.... inte billigt men det kan vara värt ifall något händer så slipper man förklara varför jag framför min farmors R1a :hihi

SvartR1a skrev:

Nä, skenförsäkring är ett hån mot oss som gör rätt för oss.

Sen får man betala efter den risk man står. Vissa bolag har satt skyhöga premier för att dom inte vill ha sporthojsåkare i beståndet, men faktum kvarstår att det kostar för att folk klotar i parti och minut och cyklar stjäls.

Solidaritet? Försäkringsbolagen bedriver en företagsverksamhet som skall gå runt. That's it. Vill du visa solidaritet mot oss andra så skenförsäkrar du inte.

jag undrar över en sak...

dehär är inte angående hojen men måste ju vara samma princip..

farsan äger en bil, morsan kör den dagligen....om morsan smäller den så riskerar man att inte få ut nån ersättning för att hon inte ägt bilen??? :va

SixPack skrev:

Funkar väl bra tills de ringer på dörren och frågar din pappa "vad är reg numret?", "Hur många hästar har hojen?", "var är ditt skinnställ?" , "Vart sitter helljusknappen?" , ringer och frågar era grannar vem som brukar köra hojen osv.

-Nej inte samma som bil, inte i närheten.

Last edited:
nike83 skrev:
ja bor man i stockholm och är 21 år så... :) det kostar 45k för mig hel/hel.... :mad:

Då har du inte ringt tillräckligt.

Jag var 22 när jag köpte min hoj, bor i dyraste zonen (enligt TH) och inte fan betalar jag 45!

JAG KÖR INTE SKENFÖRSÄKRAT :kocko :fatta!

Men det jag ville komma fram till är att man har god lust då man hör vilka premier som folk betalar. Min är förvisso låg då jag bor i norrland och utanför stan.

Min pappa är försäkrings tjänsteman så skenförsäkra skulle inte vara så bra

Dez skrev:
Då har du inte ringt tillräckligt.

Jag var 22 när jag köpte min hoj, bor i dyraste zonen (enligt TH) och inte fan betalar jag 45!

Det är nog inte omöjligt.Jag bor visseligen inte i en storstad men min flytt från västra stan till östra gjorde ca 2000kr i skillnad då var flytten på ca 1 km.

twinner skrev:
Det är nog inte omöjligt.Jag bor visseligen inte i en storstad men min flytt från västra stan till östra gjorde ca 2000kr i skillnad då var flytten på ca 1 km.

Vad är det som inte är omöjligt? :va

SvartR1a skrev:
JAG KÖR INTE SKENFÖRSÄKRAT :kocko :fatta!

Min pappa är försäkrings tjänsteman så skenförsäkra skulle inte vara så bra

Jahaja. Det lät så ett tag. Föressten, intressanta diskussioner du o din far måste ha.

Jag körde "samboförsäkrat". Tjejen som sålde premien sade att det var helt ok. Detta trotts att jag förklarat att min flickvänn varken har körkort eller intresse att framföra fordonet. Enda kravet var folkbokförning på samma adress.
Är det ok för bolaget (när alla fakta är framlagda) ser jag ingen som hellst moralisk skylldighet att betala en högre premie med hojen på mig.

sEiKo skrev:
Så efter några månaders icke-åkande så ställde jag av den och "sålde" den till pappa så en billigare garageförsäkring kunde lösas.
Det var nästan det roligaste jag hört. Min kostar 100kr/månaden avställd :va
Stor ide' att skenförsäkra där, not

Skenförsäkrar bilen men inte hojen...
Eller ja... bilen står på min kära moder men den gäller för mig också med förhöjd självrisk...

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...