Kör du i helt eller delat ställ?

Kör du i helställ eller delbart?

• Antal röstningar
    0

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Vi (jag och bivven) satt och snackade lite om det här med skinnställ och blev att fundera lite över hur vanligt det är med hela raceställ vs. Delade ställ ute i trafiken. Själva håller vi mest till på licensträningar osv och då är det överhängande helställ som gäller.

Vad kör du i, och varför?

Helställ sitter bättre på kroppen.
Är inte så jobbigt att ha som många tror typ när man skall fika.
Bara att ta av sig överdelen och låta den hänga. :)

Borde köra med helställ. Det är ju säkrare sägs det men jag kör med 2-delat. Varför vet jag faktiskt inte!! :confused:

Utöka pollen med -> "Både och"

Jag kör delat ställ på gata och helställ på bana :)
(Ibland kör jag även med delat ställ på bana "reservstället")

Delat. Plockar ur skydden ur jackan och använder den "utan hojen" en del. Kör utan byxorna (med jeans då :tungan) till jobbet ibland också.

Delat ställ...

DreeTman skrev:
Vi (jag och bivven) satt och snackade lite om det här med skinnställ och blev att fundera lite över hur vanligt det är med hela raceställ vs. Delade ställ ute i trafiken. Själva håller vi mest till på licensträningar osv och då är det överhängande helställ som gäller.

Vad kör du i, och varför?

Delat ställ pga smidigheten. Körde Gore-Tex innan (delat) på gamla hojen och det var jäkligt smidigt med delat, förmodligen därför jag gick på delat även med skinnstället...Dock kommer man ju inte köra med enbart jackan i alla fall, då tar man ju fram Dainese "finåkarjacka" istället... Men men... Det går ju i alla fall att ta av sig jackan helt om man har delbart. Det är väl fördelen.

Delat,men nästa blir nog ett helställ....Fast visst är det skönt att kunna ta av sig jacka å ryggskydd om det blir en fika ....

Helställ men precis som dej o Bivven så kör jag ju mest bana
sen körde jag av när jag va 16 och det två delade stället delade på sej känns ännu som det växer asfalt ur ryggen :död

delbart, för att det är smidigt att kunna ta bara jackan ibland när det är för j***a varmt!!!

och ja! jag vet att det är dumt att tumma på säkerheten :3freak

Kör i delat, som sagt "praktiskt" :tummenupp

Dessvärre lät att tumma på säkerheten som föregående talare säger.. :fatta!

Delbart, vet inte varför det har bara blivigt så men det ska erkännas att det e riktigt praktiskt på sommaren när det e snuskigt varmt

Helt. Det finns inget som sitter ens i närheten av lika bra. Och dessutom framhäver det ju formerna jävligt bra. :hihi

Skämt åsido, delat var inte på tapeten i många minuter. Det fanns inget som satt tillnärmelsevis lika bra som Arlen Ness Claw-stället jag har, och det finns inget som är ens i närheten av lika snyggt. :kär

Alpinestars S-MX

smxsilver.jpg

Helt så klart. Det är bara att låta överdelen hänga i stället för att ta av sig jackan, samma effekt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman