DaGaz
Snygg
vågen skrev:Jag pratade med IF angående att köra bana och det går hur bra som helst enl. han som jag pratade med. Trafikförsäkringen gäller alltid, oavsett var du kör, hur du kör, om du är full/nykter osv.
Enda problemet kunde vara att få ut pengar för att man lagt ner hojen och kvaddat den.
Enligt honom var det bara att köra på och vara glad, jag har halvförsäkring så eventuellt problem med helförsäkringar behöver inte jag tänka på.
Men! jag tror han sa att helförsäkring gäller sålänge du inte tävlar eller tar tid![]()
Som sagt, Trafikförsäkring och allt tjaffs mot personskador osv... både för dig och andra parten gäller hela tiden.
Verkar vara många bud från IF.. Prata med skadereglerare de säger annorlunda. IF har nu bestämt sig för att följa trafikskadelagen till punkt & pricka ingen vet vad en "trafikövning" kommer att klassas som i en domstol då inget fall varit upp ännu. Därför har de flesta arragörer av åkningar bannlyst "IF'are", och endel placerar alla "TH'are" i en egen grupp då de täcker ej motpartens skador.
However, att använda helförsäkring i annan än långsam grupp (=inga omkörningar) tycker jag är moraliskt vansinne. Men & andra sidan drabbar det ju inte mina premier mig då jag inte har vagnskada själv.

Än så länge så kör jag med insidan och pressar inte för utforska yttersta gränsen och klota. Men jag är grymt sugen, därför funderar jag på att skaffa en racehoj för det ändamålet så min fina tiller kan förbli fin. Jag tror detta är det optimala.