Kör du båge till jobb/skola?

Kör du till jobb/skolan på hojen?

• Antal röstningar
    0
Ni som åker hoj till skolan, har ni en väska för skyddsgrejerna eller glider ni runt i det hela dagen eller har ni jätteskåp för sånt???
Är lite där jag har problemet, mycket att släpa på...
För ni kör väl inte utan skydd?? :7peta

till hösten kommer man glida in på skolan med custom-hoj! :hihi
måste bara fixa lappen först... längtar!

Blomquist #14 skrev:
Ni som åker hoj till skolan, har ni en väska för skyddsgrejerna eller glider ni runt i det hela dagen eller har ni jätteskåp för sånt???

Samma problem här. Jag brukar släpa runt på grejerna, men låser ofta fast hjälmen i hojen med ett cykellås. Har iofs kört med dom lite risigare Dainese-stövlarna ibland också, och lämnat dom i en påse på styret. Ingen som vill ha dom ändå. :rolleyes:

PacMan skrev:
Samma problem här. Jag brukar släpa runt på grejerna, men låser ofta fast hjälmen i hojen med ett cykellås. Har iofs kört med dom lite risigare Dainese-stövlarna ibland också, och lämnat dom i en påse på styret. Ingen som vill ha dom ändå. :rolleyes:
Hmm, här snor dom allt va fan det än är... Bara för att ta nåt.
Så det går bort rätt hårt tyvärr...
Konkar du runt på skinnställ också eller??

rozen skrev:
Åka förbi mej!? utan att vinka? :tungan

Ohhh jag vinkade allt nog förra sommaren :7peta :hihi Brukar glida ner till hamnen för att ta en glass där och ragga på alla brudar där. Helt sjukt vad dom flockas där :tungan Är det något ställe som man kan ragga tjejer på så är det i Strängnäs :yoparty

Nobody skrev:
...Är det något ställe som man kan ragga tjejer på så är det i Strängnäs :yoparty

Kanske för att de alla är uppmjukade av pansargossarna på P10 ? :hihi

Ta hojen till jobbet?

Jodå, så fort jag klarat uppkörningen - vilket jag måste göra, annars blir jag arbetslös i sommar.... :gnissla

Last edited:
Men! Hojen till jobbet! Då får man ju hjälmfrisyr och luktar skinnställssvett. Jobbar man dessutom på högstadieskola som jag så vet man med 99% säkerhet att hojen inte kommer att få stå ifred, även om man gömmer den långt från moppeparkeringen. :3freak

Blomquist #14 skrev:

Jag får plats med stövlar, handskar, hjälm och överställ i skåpet. Sen brukar jag köra i jeans på sommaren och annars lägga in understället i packboxen på hojjen. OBS det är rätt jobbigt att packa upp och ner hela skåpet varje dag, men det är det fan värt! :tummenupp

Förut tog jag nästan alltid hojen till jobbet på sommaren, om jag jobbade inne i stan så var det alltid hoj oavsett väder mellan april-november. Numera kommer jag aldig mer ställa hojen i stan nån längre stund, jag vill inte bli av med en till. Ren rövförflyttning gör jag hellre i bilen.

Nej jag åker bil, det tar längre tid att klä på sig munderingen än att köra till jobbet.

Dessutom åker jag nercabbat idag, härligt vårväder :D

Blomquist #14 skrev:

Jag kör hoj till skolan!
Men då är jag medlem i en grej som vi kallar för "Fotolabbet".. haha, bara jag å 5 till som har nyckeln dit, och så kan man köpa billigt fika å förvara lite större grejjer som hjälm å skinställ där inne! (har även förvarat minibiken där inne någongång i smyg när man hade ställt undan hojjen i vintras) :hihi

Blomquist #14 skrev:

Vadå det behövs väl inte så stort skåp för det

Dock kan man på vissa skolor tigga till sig ett större skåp för att ha mc-prylarna i..

min polare tiggde till sig ett såpass stort skåp att han kunde ha golfbaggen där i

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti