kör dina päron 2hjuligt?_

kör dina föräldrar hoj?

• Antal röstningar
    0
farsan e född -35..det enda jag vet är att han lånade min brors värstinghoj ngn gång på 80-talet...det slutade med att han "avkastad"så fort han satte sig o hojen som hamnade i grannens stenmur..."det var dem dyraste metrarna jag någonsing har kört"... det va första o enda gången han satt på en "helvetesmaskin".

Morsan vet jag inte..

Pappa kör en VFR 750 91a, min gamla faktiskt :)

Dock så har han förhöjt kåpglaset så ingen vind skall komma på honom, touuuuuuuring

Farsan kör en sportster 883 när det är fint väder.
O nån yama touring alla andra dagar förutom vid snö.
E väl hans fel man har de intressen man har..

svärfarsan motionskör/tävlar med yamaha yz 426 (2 stycken), på landsväg maler han på med en LTD750 -84, svärmossan brukar starta upp sin shadow 600 ïbland då å då:)

Last edited:
Pappa körde innan jag fanns.. Men sen hände något och han fick välja mellan hojen och mamma :va :näsblod (vilket iof jag är glad för :rolleyes: )

Gissa om hon tycker det är kul att hennes dotter började köra istället :huvet :hihi (Fast hon har nästan börjat tycka det är ok nu.. Hon har inte så mycket val liksom :tungan)

Last edited:
Farsan har kört hoj varje år sen han va 16 år, utan uppehåll. Han är 57 nu. Och kör ZX6R -00a :tummenupp

Jag har två föräldrar som kör hoj, så det var inget svårt att få tid till övningskörning:tummenupp

Far kör TDM 900 och mor 650GS (båda runt -03)... De tyckte jag oxå borde hålla mig till ngt i "offroadstuk" men jag trotsade och köpte rad4a :tuttar

Gubben kör Royal Enfield Bullet 350 "Maschismo".
Är på gång att köpa BMW K100RS.
Lånar även mina hojar.
68 bast.

Röstade på Farsan Kör. Det gör han egentligen inte men han gjorde en gång i tiden, innan jag föddes... ;)
Han har väl tankar på att dra upp det igen men just nu är det V8:or som tar upp hans tid.

Lånar även mina hojar.
68 bast.

Fan va ballt att köra Millenium Falken..! :banana

Last edited:
Så vit jag vet e det ingen i den närmaste delan av släckt trädet har kört hoj nån gång! Såå jag känner mig rätt stolt att brytta trenden på nått haha!! :-D :-D

Mina föräldrar körde alltid hoj fram tills farsan skaffade en corvette c5, så nu har han "inte tid" säger han.. haha de ända han gör är o puttsa typ!!

Men morsan har fortfarande suget. Hon letar efter nåt bmw tjofräs.. minns inte vad den hette, vet bara att de va en 650cc.. :)

Farsan har haft allehanda hojar av och till genom åren. För tillfället kör han en helsvart Kawa ZX-9R '98 med Öhlinare och grejor. Blyg är han inte heller... Jag hade 270 kmh på mätaren på 750'n när han kom på omkörning :galen :D

När jag köpte min K5'a i våras fick han åka och göra affären för hojen fanns i hans del av landet. Sen började det komma sms om hur mycket drag det var i den och hur han fått bromsa för långsamma Dodge Vipers i 200+ :rolleyes: och hur fort den kom upp i 270! Han fyller snart 60 :tummenupp

En mycket tidig och glest trafikerad morgon för ett par år sen skulle han till Arlanda på mc och gjorde de 20 milen på 65 minuter. Ni får själva räkna ut snittet. Det var endast motorväg sträckan Uppsala-Arlanda.

man förstår vems gener man ärvt...:tungan

Last edited:
Farsan har haft allehanda hojar av och till genom åren. För tillfället kör han en helsvart Kawa ZX-9R '98 med Öhlinare och grejor. Blyg är han inte heller... Jag hade 270 kmh på mätaren på 750'n när han kom på omkörning :galen :D

När jag köpte min K5'a i våras fick han åka och göra affären för hojen fanns i hans del av landet. Sen började det komma sms om hur mycket drag det var i den och hur han fått bromsa för långsamma Dodge Vipers i 200+ :rolleyes: och hur fort den kom upp i 270! Han fyller snart 60 :tummenupp

man förstår vems gener man ärvt...:tungan

Haha, jävlar vilken farsa! Kul :)

För att svara på tråden, min plastfarsa kör en Kawasaki GPZ 900R från -87(om jag minns rätt) som jag fick övningsköra på! Han pratar mycket om att köpa nyare (Suzuki GSX 1400), men det gäller ju att få tummen ur också.

Edit: Det första han gjorde med min första hoj (ZX9R -98) var att dra upp den på slangen iförd shorts, t-shirt och hjälm. Vikket föredöme:D

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...