Kör alltid med sällskap

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
...det gör jag numera för jämnan. Det är ju inte lika kul att köra själv som alla vet.

För ett par dagar sedan skulle jag köra till stan från skolan, och medan jag kör ser jag något i periferin som rör sig nere under hastighetsmätaren. Jag tänker inte mer på det, utan tänker snarare att jag måste ha sett fel.
Ca 4 timmar senare är jag hemma och ska justera fjädringen och behöver då verktygen under dynan. Och gissa vad jag får se? Du gissar fel! Det är ju omöjligt att gissa, men där sitter det en vit liten mus och tittar förvånat på mig innan den försvinner in under tanken i ilfart!!! :hej :p :(

Vad ska jag göra? Någon som har en råttfälla/råttgift/ilsken katt att låna ut??? :confused:
Om den tuggar i sig mina kablar...då du, musj¤#el... :kulspruta :fatta! :whip :mad: :smasha

Undrar just vad den tyckte om att åka hoj i nära 200 knyck??? En äventyrslysten liten rackare... :3freak

Mouahaha!!! :lol

En fripassagerare! :D Om den musen försöker bo kvar i din raket så får du väl röka ut den. Bööörna! :rock

EDIT: En vit mus?! :confused: Du har inte snott den på något lab eller? Vita möss är liiite ovanliga i vilt tillstånd...

Last edited:
Som vi kom fram till igår, du har köpt en första klassens RATBIKE!!! Grattis :tummenupp

Du kan få telefonnumret till NSB (Nordisk skadedjursbekämpning) av mig! Fatta vad de skulle garva om du ringde.......

:D :D :D

Han har säkert bosatt sig i luftburken.
Vänta bara tills han har tuggat sig igenom filtret.
Sen när du drar på så åker han ner i förgasaren.
Sen kommer hojen att gå på tre burkar.

Vill se mekanikerns min när han hittar musen. :crash

Många kloka åsikter och tips... Men de lämnar mig lika förvirrad som innan... :3freak :brynad Vore kul att ringa skadedjursbekämpning iofs ;)

Jag har börjat vänja mig vid tanken att ha fripassageraren kvar. Jag är ju lite smickrad att han/hon valde just min hoj! :D :p
Jag är nu på jakt efter skyddsutrustning åt den lille. Någon som har ett skinställ som ni har krymt ur? Ungefär såhär långt ska det vara:

|--------------------------------------------|

Kanske Kongo har ett gammalt skinställ åt "den lille" som passar??? :notme :1pajas :D :7peta

Kör du fortfarande med sällskap? så var det ju synd att du inte han träffa Knuttan hon hade nog gjort prossesen kort ;)

och därmed sätter Kortstubina rekord i "uppväckning av riktigt gammal tråd" :bow

:crash ;)

Kom förbi mig med hojen och musen så kan vi släppa mina husdjur på den! de kommer in i smala utrymmen och blir bara glada av levande föda! :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti