Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle få betalt för att jag lyckats komma över en sån bil![]()
Nej men ska jag åka fast i 290 blås räcker inte en chipad saabMåste du vara så jävla kräsen och åka för fortkörning i en bil för nästan 2mille då? Man kan åka för fortkörning i vilken bil som helst om man är tillräckligt våghalsig.
"Hörde en gång en story" om en som "råkade" köra ifrån snuten i sin mammas Ford Fiesta för många år sen. Det är inget "han" skulle göra igen iaf.![]()
Nej men ska jag åka fast i 290 blås räcker inte en chipad saab
att man kan åka på fortkörning i lik vet jag allt för väl, mitt körkort dras snart troligen in för en fortkörning i 2000 kr vinterbilen. 165 på 90 väg i sverige är 4000 i böter iaf![]()
Jordnötter för många.
haha de kräver en ganska bra chafför å en stor skopa lckliga omständigheter för att ska av sig herr blå med en fiesta!![]()
Jag skulle bra mycket hellre sitta ganska många år i fängelse än att få en nettoskuld på sju miljoner.
För övrigt körde jag för fort förrförra veckan i Scweiz.![]()
I Finland är det väl upp till sådär 10% av årsinkomsten man kan åka dit på?
Dagsböter är väl förvisso det mest rättvisa straff man kan tänka sig?
Jag tror nog man kan få 30 dagsböter för grova trafikförseelser i Sverige också, jag vet dock inte om det är något tak på det så att högavlönade kommer lindrigare undan. Det är en botten på det i alla fall.
Rättvist för oss tjänstemän eller vanliga löntagare. Hantverkare och andra svartjobbare "tjänar" på att dömas till dagsböter jämfört med andra.
Men å andra sidan "tjänar" pensionärer på att dömas till livstid gentemot ungdomar som döms till samma straff. Samma sak med dödstraff.
Så jag vet inte riktigt vad det mest rättvisa straffet kan vara.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |