Köptips Fzr 1000 -87

new_mannen

new_mannen
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
VFR 750 F -89:a
Hej!

Jag är nu på gång och ska köpa en Fzr 1000 -87. Men är lite osäker då de är första modellen av den. Vet någon om kända fel på dem? Vad ska ja kika på? Vore även kul att höra lite om vad ni som haft lika modell tycker om den, ex. körglädje osv.

Ge gärna förslag på komplement till denna. Krav: minst 750 ccm, hyffsat drag i den och max 240 kg (wet). Budget på 20000 kr och ska gå under classicaförsäkring (20år eller äldre).

Mvh Jocke
 
Tjena
En FZR 1000 är en mycket trevlig hoj!
Jag har fn en FZ 750 -87.

En FZR 1000 -87 är i princip min hoj fast med 1000-motor. Om du går upp till en -91 så är det en helt ny och bättre hoj. Har sett även sådana för ca 20 papp. Fast jag tycker egentligen den äldre är snyggare...

Kända problem är väl att de kan dra en del olja, och att hårt körda hojar kan få problem med växellådan.

Lycka till :)
 
min erfarenhet säger att där mkt att passa sig för på 87-88, bla som nämnts växellådan, stakar som glappar upp i lilländan, styrlager som glappar upp, mkt hög oljeförbrukning,plus mkt annat.
Köp hellre 89 o framåt då de är betydligt mkt bättre på alla sätt
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top