Köpte Stålomsp. Skruvar passar ej..

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag skaffade mig stålomspunnet idag, grejen är den att på mina orginalslangar gick det bara en slang från bromshandtaget, och sen en från ok till ok, bytte nu till två från bromshandtaget, tänkte att jag bara skulle skicka runt skruvarna så den längre (för två slangkopplingar) som satt på ena oket skulle få sitta uppe vid handtaget osv.. Men icke sa nicke, det var fingängat och dom andra vanliga gängor.. ARGH... :huvet

Skulle jag bett om nya skruvar på hydralikfirman, eller vart skaffar man andra sådana skruvar?!

Skruv 1 Den fingängade som satt vid bromshandtaget
Skruv 2 Den längre som satt vid högra oket där en slang fortsatte till det andra oket.. (som jag hade tänkt använda vid bromshandtaget, men som inte är fingängad)
Skruv 3 Den som satt vid det vänstra oket (sett från om man sitter på hojen)

Bifogat

• P1140002.JPG
    P1140002.JPG
    55.1 KB · Visningar: 83
Banjobult

Banjobult brukar de kallas och man pratar om dubbel banjo för två slangar och enkel banjo för en slang.

Gängan är vanligen M10x1 eller M10x1.25 beroende på fabrikat på bromspumpar och ok.

Banjobult i aluminium, anodiserade i glada färger brukar finnas hos alla välsorterade MC-firmor.

Ska du ha nåt special, typ bult med luftnippel, kan du kolla med Kvick MC (http://www.kvickmc.se/) som säljer Poggipollinis sortiment av aluminium och titanskruv.

/RedTop

RedTop skrev:
Banjobult brukar de kallas och man pratar om dubbel banjo för två slangar och enkel banjo för en slang.

Gängan är vanligen M10x1 eller M10x1.25 beroende på fabrikat på bromspumpar och ok.

Banjobult i aluminium, anodiserade i glada färger brukar finnas hos alla välsorterade MC-firmor.

Ska du ha nåt special, typ bult med luftnippel, kan du kolla med Kvick MC (http://www.kvickmc.se/) som säljer Poggipollinis sortiment av aluminium och titanskruv.

/RedTop
:pannkyss
Tack skall du ha!

Sh rockar!!

UrbanTiger skrev:
Köpte du en slangsats så ska det ta mej fan ingå banjoskruv och nya packningar.
Köpte inte det, pallade inte ge över tusen pickadoller för nåt jag kan hitta billigare, 500:- i detta fallet! :)

Hultan skrev:
Köpte inte det, pallade inte ge över tusen pickadoller för nåt jag kan hitta billigare, 500:- i detta fallet! :)
You got what you pay for :tungan

Nä, hoppas att det löser sig med nipplarna, aldrig skoj när dom strular :rolleyes:

hållundan skrev:
You got what you pay for :tungan

Nä, hoppas att det löser sig med nipplarna, aldrig skoj när dom strular :rolleyes:
Ja en jävla massa.. Det var inget som saknades, bara att det var olika dimensioner på skruvarna jag redan hade.. Inte nipplar..

Hultan skrev:
Ja en jävla massa.. Det var inget som saknades, bara att det var olika dimensioner på skruvarna jag redan hade.. Inte nipplar..
Aha, på så vis. Fasen va knasigt.

Aja, hoppas du löser det snart.

Utan broms vill man ej va,
om man ska ut å hoja ida´

UrbanTiger skrev:
Okej.
Jag köpte färdiga och kompletta till fram och bak för runt 950:- (för några år sen).

Det är ju inte gratis med banjoskruv heller :gnissla
Aj aj, är det så.. Fan inte bra, jaja, det kan ju inte kosta femhundra spänn i alla fall..

hållundan skrev:
Aha, på så vis. Fasen va knasigt.

Aja, hoppas du löser det snart.

Utan broms vill man ej va,
om man ska ut å hoja ida´
Nej jobbigt att hojja utan framhejdarna, men på måndag är det fixat.. :)

Suzuki har fått fnatt på sista åren tidigare hadde dom alltid m10 x 1,0
men nu kan det vara blandat och till och med olika på lika hojar

Detta har ju varit lite jobbit då man har beställt slang kit

andersson turbo skrev:
Suzuki har fått fnatt på sista åren tidigare hadde dom alltid m10 x 1,0
men nu kan det vara blandat och till och med olika på lika hojar

Detta har ju varit lite jobbit då man har beställt slang kit
Ok, ja jo jag märkte detta.. Jaja, hoppas inte banjobultarna är alltför dyra nu!

38 spänn kostar en sån där dubbelbanjobult hos touringbutiken (www.touring.se), artikelnr 63-3201. Bara så du får en uppfattning om vilka kostnader det rör sig om.
Det var samma sak för mig när jag bytte slangar förra året, fick köpa till en passande bult. För din del är det med säkerhet M10X1,0 du behöver precis som dom andra har sagt.

BugEyes skrev:
38 spänn kostar en sån där dubbelbanjobult hos touringbutiken (www.touring.se), artikelnr 63-3201. Bara så du får en uppfattning om vilka kostnader det rör sig om.
Det var samma sak för mig när jag bytte slangar förra året, fick köpa till en passande bult. För din del är det med säkerhet M10X1,0 du behöver precis som dom andra har sagt.
Japp hittade ett gäng som jag behövde tidigare idag! Tack för tipset dock!

Beställde stålomspunnet idag från s-racing vänersborg....
Köpte till 2 banjoskruvar... 40:-/st...
Får förhoppningsvis grejerna i nästa vecka...

Chaser skrev:
Beställde stålomspunnet idag från s-racing vänersborg....
Köpte till 2 banjoskruvar... 40:-/st...
Får förhoppningsvis grejerna i nästa vecka...
Slängde på mina slangar och nya fina skruvar föut idag, så fint så.. Nu skall det stoppas hejvilt till våren :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...