Köpte nytt raceställ Dainese Bora

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Köpte detta ställ nu

Har inte köpt stövlar & handskar än så jag undrar om någon här kör med Dainese stövlar som man har innanför dessa raceställ ??
 

Bifogat

  • DaineseTutaBorag.jpg
    DaineseTutaBorag.jpg
    92.1 KB · Visningar: 583
  • Axial.jpg
    Axial.jpg
    90.5 KB · Visningar: 165
Eureka skrev:
Köpte detta ställ nu

Har inte köpt stövlar & handskar än så jag undrar om någon här kör med Dainese stövlar som man har innanför dessa raceställ ??


Jeffligt snyggt ställ, men ack så förjeffvla dyrt det är också. :huvet

Vad pröjsade du för skinnpajen?
 
Zee skrev:
Jeffligt snyggt ställ, men ack så förjeffvla dyrt det är också. :huvet

Vad pröjsade du för skinnpajen?

Jag köpte det faktiskt av en kille på Bike ..jag vtingade honom att sälja det hehe.
Efter mkt tjat så gick han med på det.. fast han ångrar sig redan !

Gav 8.500 Kr.. nypris ligger väl runt 15.000 Kr
Den har gått runt 200 mil.
 
Eureka skrev:
Jag köpte det faktiskt av en kille på Bike ..jag vtingade honom att sälja det hehe.
Efter mkt tjat så gick han med på det.. fast han ångrar sig redan !

Gav 8.500 Kr.. nypris ligger väl runt 15.000 Kr
Den har gått runt 200 mil.

Mao som att köpa ett par jeans av märket Lewis!

JB
 
Jas-95 skrev:
Mao som att köpa ett par jeans av märket Lewis!

JB
Lewis? Är du säker?

För övrigt är det en jävla skillnad på top of the line-Dainese och ett IXS eller nåt annat budgetskräp.
 
Mattias skrev:
Inutistövlar är bra som fan. KÖP!

Är de mindre i storlek än vanliga ?
Axial Race ser ju ut som värsta tungmetall innuti med alla skydd och allt.. tänkte om de påverkar skostorleken.

Helsvarta eller med gråa inslag som dessa (se bild) vilken tycker ni ?
 

Bifogat

  • grey.jpg
    grey.jpg
    71.8 KB · Visningar: 93
Har skrivit det i en annan tråd också men det tål att upprepas: Jäklar vad snyggt det stället är! :tummenupp
 
sandstream skrev:
Har skrivit det i en annan tråd också men det tål att upprepas: Jäklar vad snyggt det stället är! :tummenupp

Och eftersom jag inte köper hoj innan nästa år så kommer jag använda min mountainbike och cykla i detta ställ bara för att få känslan :)
 
Eureka skrev:
Är de mindre i storlek än vanliga ?
Axial Race ser ju ut som värsta tungmetall innuti med alla skydd och allt.. tänkte om de påverkar skostorleken.

Helsvarta eller med gråa inslag som dessa (se bild) vilken tycker ni ?

Njaej, jag minns inte vad jag hade för storlek i mina (R.I.P.), men de var nog "normala" i storleken. Köp såna som på bilden.
 
Mattias skrev:
Inutistövlar är bra som fan. KÖP!

Vad är det som är bra med att man kan ha stövlarna innanför skinnstället egentligen??

Borde inte smalbensskyddet sitta lösare då??
Så ur säkerhetssynpunkt borde det va sämre eller??
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top