Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Om du syftade på mitt inlägg om att en 450 nog skulle bli avhängd ut på gelleråsens raka av en 650/660/570 så borde du sett att jag i samma inlägg skrev att på en gocartbana är nog min 650 att likna med en buss om man jämför med en WR/CRF. Alltså framhävde jag flera hojar i samma inlägg. Har jag rätt eller fel??Silwer skrev:öh?
svårdiskuterad forumdel det här. Det slutade med att ett märke var bäst igen oavsett.
Det finns alltid nån möjlighet att framhäva modellen, nu var det nån raka på en bana, men det är ju löjligt på den rakan kan ju en sporthoj komma flygande om.
Motardbanor finns väl knappt ens i Sverige?
Det är väl egentligen där de hör hemma och givetvis på mindre banor som tex gocart, där hävdar sig ju inte sporthojar.
Vi glömmer saken husor är bäst o annat är bussar, man blir helt enkelt bäst på att köra med en stor 650.
En fråga, har ni nånsin kört nån skog eller crossbana på era hojar nånsin?
Jag kör mer än gärna både i skogen och på crossbana men helst på isen och jag är fasanslöst medveten om att jag förmodligen skulle köra snabbare "än mig själv" på en husa 470 eller CRF450 eller CR250 på crossbanan men vette fan om en 250 skulle passa MIG i skogen/isen. Eftersom jag ser den typen av körning som rolig bonus är jag fortfarande nöjd med mitt köp av en stor 650. Vi kan väl säga såhär, jag behöver de extra 200-300cc i min hoj eftersom jag är så usel som förare... OK?