Köpte mig en husa!

Silwer skrev:
öh?
svårdiskuterad forumdel det här. Det slutade med att ett märke var bäst igen oavsett.
Det finns alltid nån möjlighet att framhäva modellen, nu var det nån raka på en bana, men det är ju löjligt på den rakan kan ju en sporthoj komma flygande om.
Motardbanor finns väl knappt ens i Sverige?
Det är väl egentligen där de hör hemma och givetvis på mindre banor som tex gocart, där hävdar sig ju inte sporthojar.
Vi glömmer saken husor är bäst o annat är bussar, man blir helt enkelt bäst på att köra med en stor 650.

En fråga, har ni nånsin kört nån skog eller crossbana på era hojar nånsin?
Om du syftade på mitt inlägg om att en 450 nog skulle bli avhängd ut på gelleråsens raka av en 650/660/570 så borde du sett att jag i samma inlägg skrev att på en gocartbana är nog min 650 att likna med en buss om man jämför med en WR/CRF. Alltså framhävde jag flera hojar i samma inlägg. Har jag rätt eller fel??

Jag kör mer än gärna både i skogen och på crossbana men helst på isen och jag är fasanslöst medveten om att jag förmodligen skulle köra snabbare "än mig själv" på en husa 470 eller CRF450 eller CR250 på crossbanan men vette fan om en 250 skulle passa MIG i skogen/isen. Eftersom jag ser den typen av körning som rolig bonus är jag fortfarande nöjd med mitt köp av en stor 650. Vi kan väl säga såhär, jag behöver de extra 200-300cc i min hoj eftersom jag är så usel som förare... OK?

jaha det låter så nu.
Kanske borde det där tankesättet sitta hela tiden.
Frågar nån på forumet vad de ska köpa för motard tjoar väl majoriteten Husaberg.
Och visst får ni göra det men man kan gott nämna de där grejorna du tog upp angående vad som passar var.

Jag ska inte bråka med er på den här forumdelen nåt mer, ha det.

Silwer skrev:
jaha det låter så nu.
Kanske borde det där tankesättet sitta hela tiden.
Frågar nån på forumet vad de ska köpa för motard tjoar väl majoriteten Husaberg.
Och visst får ni göra det men man kan gott nämna de där grejorna du tog upp angående vad som passar var.

Jag ska inte bråka med er på den här forumdelen nåt mer, ha det.
Men men... Jag har ju alltid sagt på det viset :( Vill inte stöta mig med nån ju....

Bråka för tusan gärna, med lagom doser ironi, men skäll inte :hej

Jag kör inte motard så jag vet egentligen inte så mycket om det.
Onödigt att vi ska bjäbba bara, jag törs ju iaf inte köpa nåt annat än en Husa om jag nu skulle köpa en motard.
Annars blir man väl utskrattad om man kommer med en buss:-)
Bätre att folk som är insatta i ämnet diskuterar framöver, bäst svar då med skulle jag tro.

Silwer skrev:
jag törs ju iaf inte köpa nåt annat än en Husa om jag nu skulle köpa en motard.
Annars blir man väl utskrattad om man kommer med en buss:-)

Äsch, jag köpte mig just en XR650 SM, jag bryr mig väl inte om ifall nån tycker att det va fel val.
Alltså, är det inte bättre att hjälpa varandra med det man kan istället. Hur skulle det se ut som man idiotförklarade nån för att han köpt "fel" märke på mobiltelefon?

Jag tycker att vi ska va glada som har det så pass bra ställt att vi kan köpa MC alls, och hur kul vore det om alla åka samma märke/modell? Vad skulle man då jämföra? Hårväxt på benen? :)

Så länge man är nöjd med sitt val själv räcker väl det anser jag, det är väl ändå man själv som mestadels ska åka på hojen?

Jag håller med dig där. Så länge som man själv är nöjd är det väl bara bra.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back