Köpte mig en BMW

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Hej!

Inhandlade precis en 04 BMW Dakar med strax under 600 mil på mätaren. Mycket nöjd så långt. Rolig att köra, pigg och ser kul och bra ut! Enda nackdelen är att min sambo inte kan köra den - den är för hög.... ;)

Dakar.jpg

Sanslöst bra försäkringspremie och bensinförbrukning.

Vet att det inte riktigt är en offroad, men jag kan iaf roa mig med att sprätta lite grus! 40 mil idag och ska ut tidigt imorgon bitti också!

Grattis till mig för ett bra köp!

//Niclas

jannewall skrev:
2142520 Vadå nackdel???? :D :D

Klattis :)
Var nog lite ironi över det inlägget. Men sambon får skylla sig själv när hon inte är tillräckligt välväxt. :7peta
Grattis till en schysst hoj. Se till nu att du får många mil bakom styret.

Gött

Grattis!! :tummenupp

Är sugen på en sådan själv, funderar på att klippa en ny

Har själv en Speed Triple -05, men funderar på att köpa en f 650 GS eller en Dakar istället. S3:an är visserligen underbar, men den inbjuder till förbjudna hastigheter och är väl lite för maffig för mestadels pendling in till stan. För att inte tala om ekonomin...

Ska provköra en f 650 GS i segeltorp idag. Ska bli kul!

Well... Provkörningen är gjord och nog påminner allt om hur det kändes i början av 80-talet när jag körde en XT 250. Bra körställning, bra uppsikt, lättkörd. Och så prestandan... Jaa, nu är jag ju ingen superduperförare, men steget från S3:an till 650:n är nog liiite för stort. Känns som en moped :rullandeu . Ska börja kolla KTM:s modeller...

Grattis!

Min tjej hade en vanlig f650GS som var fabrikssänkt för några år sedan. Drog ju nästan ingen bensin alls. Se nu till och regga in dig på www.soe.se och häng på lite gruskörningar!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT