Köpte en till hoj...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
... i söndags. Det blev en röd/vit skramlaha (jag den skrammlar och är toksunk) tt600 -90. Dt50 nostalgi så jag går i bitar. Var en av de lyckliga som inte hade svart/röd dt som junior. Så nu känner man sig som när man var 15 eller nja. En pojkdröm som jag lyckats uppfylla alldeles själv...

Och det är ju knappast tråkigt att köra heller. Om man kan ha så här kul med en så billig hoj va fan har man r6:an till??? Helt plötsligt blev det kul att gå upp för jobbet. Inget mer cyklande för mig inte. Hur länge det nu håller i sig.

Ska ta lite blider nån dag. Inte för att det är nått att titta på kanske, här får ni en i alla fall.

Bifogat

• 41-41981793041.jpg
    41-41981793041.jpg
    65 KB · Visningar: 323
Jonte VSB R-T skrev:
... i söndags. Det blev en röd/vit skramlaha (jag den skrammlar och är toksunk) tt600 -90. Dt50 nostalgi så jag går i bitar. Var en av de lyckliga som inte hade svart/röd dt som junior. Så nu känner man sig som när man var 15 eller nja. En pojkdröm som jag lyckats uppfylla alldeles själv...

Och det är ju knappast tråkigt att köra heller. Om man kan ha så här kul med en så billig hoj va fan har man r6:an till??? Helt plötsligt blev det kul att gå upp för jobbet. Inget mer cyklande för mig inte. Hur länge det nu håller i sig.

Ska ta lite blider nån dag. Inte för att det är nått att titta på kanske, här får ni en i alla fall.
Nice! Lite avis e jag. För jag vill ha en 90-tals DR800. :banana :Rockbanan

Tja Jonte,

Hoppas att det gick bra att ta sig hem.

Nu när du har en redan sunkig hoj så behöver du inte vara så rädd om den.

Hoppas du får ordning på växellådan och bromsen.

/ Göran
fd TT600 ägare

ahhh, suck. Hade en -91 för ett par år sedan som blev stulen. Saknar den hårt, mycket rolig och odödlig maskin.

Ps. jag hade en svartlila DT...

Spänn varenda mutter och skruv efter du varit ute och kört, det är mitt tips.
Jag tror nog f-n att jag tappade allt som jag inte höll fast i minst en gång.
Krök, nummerplåt, blinkers, hasplåten, och sist men troligen inte minst oljepluggen, satan vad halt det blev.
Annars var det en rolig hoj :)

//J

Grattis! Har också haft en sån en gång i tiden. Ett toppex var det. Som du säger mkt kul för lite pengar. Känns lite flinta med trumbroms bak men det funkar ju iof.

Jo skruva dit grejor skulle kanske funka bra. Tappade batteriet vid lite bus redan första kvällen. men vad ska man med det till igentligen (jo jag vet men va fan).

Det var dock otäckt att ställa om sig till r6:an sen. Höll på kracha utanför garaget när jag rullade ut. Hade ju glömt bort finkänsligheten med bromsen på r6:an. Men det gick bra när man åkte snabbt sen. Då måste man ju bromsa hårt.

Du göran. Kom på en grej. Backspeglar, ska man ha det? Slipper ju gärna men man ska ju besiktiga.

Jaja som sagt, sjukt kul i alla fall.

Jonte VSB R-T skrev:
Du göran. Kom på en grej. Backspeglar, ska man ha det? Slipper ju gärna men man ska ju besiktiga.

Hej,
Jag har faktiskt ingen aning. Jag fick inte med någon spegel ifrån förra ägaren, så det behövs troligtvis inte.

Batteri behövs heller inte, det finns grejor att köpa så blinkers och sånt funkar direkt, släpa på batteri sån skit.

Vad kostar en sån junk-hoj då ?

Och vad kostar en sån junk-hoj att försäkra ? Det kan väl inte va många slantar ?

15-20 tusen kanske den kan kosta om den är i bruksskick(och lv-reggad).
Försäkring beror på så mycket, men billigt om du jämför mot en klass 7 hoj.

Jonte VSB R-T skrev:
Du behöver inte speglar på en så gammal hoj, men om dom sitter monterade så måste dom vara hela.

Fin fint, jag har en TT350. Ännu slöare men lite tympligare. Jätte bra, billig o äga och om man råkar välta den lr vad som helst så gör det inte de minsta!

7 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall ha minst två backspeglar.

Tre- och fyrhjulig motorcykel med förarhytt eller slutet karosseri av 1969 eller senare års modell skall ha backspeglar som är så placerade att föraren kan iaktta den bakomvarande trafiken.

-------------------------------------------------------------------------

Behövs inte! :fakta

Om det är någon som vill ha en likadan fast med trumbroms för en vettig peng så finns det ytterligare ett ex här.

tjockisbulle skrev:
Vad kostar en sån junk-hoj då ?

Och vad kostar en sån junk-hoj att försäkra ? Det kan väl inte va många slantar ?

Jag betalar 315kr i månaden för halvförsäkring. Först hävdade nötterna att jag inte fick stöldförsäkra den för jag hade den i skogen. Då sa jag att jag inte alls körde i skogen. Då gick det bra.
Vad spelar det för roll vart den används? Ok att det inte gäller på tävling men annars?

Du kan få köpa den för 18 000.

Göran skrev:
Hej,
Jag har faktiskt ingen aning. Jag fick inte med någon spegel ifrån förra ägaren, så det behövs troligtvis inte.

Jag skiter i det till bes mannen säger nått annat.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park