Köpt ny TV, problem med upplösning från datorn

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Tjackade idag en LCD-TV á 32" att ha som datorskärm/film-TV.

Problemet är dock att jag inte kan välja 1360x768 i datorn, vilket är TV'ns standardupplösning. Varenda annan setting jag väljer resulterar i att TV'n skalar om bilden å det oskarpaste.

Kör via komponentkabel i väntan på VGA-kabeln.
Kommer problemet lösa sig när jag använder VGA-kabel, eller måste jag fixa det här på nåt knivigt sätt? Och hur, i sådana fall?

stödjer inte graffekortet tv-out i den upplösningen, så är det ju inte mycke o be för.

sitter själv o kör 1024x768 på tv-n funkar finfint o kolla lite serier o sånt på .. vill jag ha maffig film kan jag ju alltid bränna ner.

På min stationära behövde jag uppdatera drivrutinerna för grafikkortet för att det skulle stödja maximal upplösning via kloning, något som var konstigt då det fanns stöd för det när man valde en annan enhet som bildskärm istället för att klona.

Pja, nu snackar vi laptop á la Sony Vaio här. X600 128mb full HD-skärm.

Stödjer över 2000x???? på tv-out men upplösningen min TV vill ha finns inte att välja.

Vore jäkla dumt om jag var tvungen att köpa en till dator bara för att få rätt upplösning =/

Kör dualview. Då kan man ställa om vilken upplösning man vill på den sekundära skärmen.

Det kan annars vara att din tv inte stödjer det vill vill göra via komponent. Testa med Vga/Dvi istället.

Kör dualview. Då kan man ställa om vilken upplösning man vill på den sekundära skärmen.

Det kan annars vara att din tv inte stödjer det vill vill göra via komponent. Testa med Vga/Dvi istället.

Testat naturligtvis. Upplösningen finns fortfarande inte att välja.
Googlat satan men hittar inget som är nyare än 2-3 år.

Det måste ju vara många fler som har samma problem som jag. :confused:

Det kan ju vara din tv som inte riktigt gillar det.

PÅ min tv tex blir bilden helkass när jag kör hdmi-hdmi. Kör jag vga-vga bir den däremot utmärkt.

ajdå laptop, då e jag inte med...

men om du har ati kan ju hydravision va nåt att testa, har för mig att du kan ställa hz/upplösning individuellt mm mellan skärmar.

eller kanske nån inställning i tv'n?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...