Köpt ny processor men tror jag fått fel, någon som kan ge svar?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Har köpt en ny processor, fick hem paketet idag.

Blev lite fundersam om jag fått rätt processorn då jag packa upp den. På fakturan står det: ATH64V3500B AMD Athlon64 Venice 90nm 3500+ 2.2

Men på Processorn står det: ADA3200DAA4BW

Jag tycker ju att det borde stå nått med 3500 på processorn, eller?
Kan inget om datorer och komponenterna direkt. Han inte ringa datorbutiken innan dom stängde telefon supporten, har skickat iväg ett mail med min fråga men antar att jag inte får svar förens på måndag :-( ville ju bygga ihop min dator nu i helgen.

Evil M skrev:
Har köpt en ny processor, fick hem paketet idag.

Blev lite fundersam om jag fått rätt processorn då jag packa upp den. På fakturan står det: ATH64V3500B AMD Athlon64 Venice 90nm 3500+ 2.2

Men på Processorn står det: ADA3200DAA4BW

Jag tycker ju att det borde stå nått med 3500 på processorn, eller?
Kan inget om datorer och komponenterna direkt. Han inte ringa datorbutiken innan dom stängde telefon supporten, har skickat iväg ett mail med min fråga men antar att jag inte får svar förens på måndag :-( ville ju bygga ihop min dator nu i helgen.

Fråga på sweclockers.se/com.

Evil M skrev:
Har precis snackat med en kompis som sa: fel... helt klart!

Visste att det gick för smidigt med med denna affär :-(
Skaplig expert din kompis är då... :hihi

Sök på google så inser du rätt snabbt att allt är i sin ordning.

Zormin skrev:
Skaplig expert din kompis är då... :hihi

Sök på google så inser du rätt snabbt att allt är i sin ordning.

Det serienumret som står på processorn visar att det är en A64 3200 men han har betalat för en 3500. På vilket sätt är det som det ska vara menar du?

Uppenbarligen har datorbutiken goofat. Har dock inte haft några problem att beställa från dem själv.

Coola Ola skrev:
Det serienumret som står på processorn visar att det är en A64 3200 men han har betalat för en 3500. På vilket sätt är det som det ska vara menar du?

Uppenbarligen har datorbutiken goofat. Har dock inte haft några problem att beställa från dem själv.
Ja jävlar... Tittade inte tillräckligt noga på svaren på google. Men jag hade delvis rätt iaf.

dom har goofat till det för mig med..men jag gnällde inte..

beställde en 2500 barton och fick en 3200 barton :tummenupp

detta var iofs ett år sen :3freak

Easy_Mike skrev:
dom har goofat till det för mig med..men jag gnällde inte..

beställde en 2500 barton och fick en 3200 barton :tummenupp

detta var iofs ett år sen :3freak
Hade det varit så så hade jag inte klagat men nu skiljer det 900:- mellan den jag fick och den jag har betalat för, tyvärr.

Nu skulle man ha bott närmare butiken så man hade kunnat åka dit och byta i stället för att använda posten, kommer ju inte få den rätta processorn innan nästa helg änns :huvet

Allt annat var rätt, dom kunde ju ha skickat fel fläkt eller nått i stället :4skrika

Ja ja inget att gör nu i alla fall.

Evil M skrev:
Hade det varit så så hade jag inte klagat men nu skiljer det 900:- mellan den jag fick och den jag har betalat för, tyvärr.

Nu skulle man ha bott närmare butiken så man hade kunnat åka dit och byta i stället för att använda posten, kommer ju inte få den rätta processorn innan nästa helg änns :huvet

Allt annat var rätt, dom kunde ju ha skickat fel fläkt eller nått i stället :4skrika

Ja ja inget att gör nu i alla fall.

du kan ju prova att clocka skiten ur den du fick :hihi

Nu kvittar det hur nära man bor Datorbutiken.com för dom har inte butik! All hantering sker med post.
Men dom har definitivt gjort en tabbe.

Det är inte direkt ovanligt att dom skickar fel, däremot så verkar det som att dom brukar skicka bättre än vad man beställt och betalar för.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg