nomercy
Gearhead
Jag har bytat min mekaniskahastighetsmätare till en ny. Den nya skulle nu behövas justeras in från 0mil till 2600mil, hur gör jag det?
MVH
MVH
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att hans hoj har gått så mycket?Throttlejunkie skrev:varför skall du "dra/snurra fram" den 2.600 mil?

ärlighet varar längst..Throttlejunkie skrev:varför skall du "dra/snurra fram" den 2.600 mil?

Throttlejunkie skrev:varför skall du "dra/snurra fram" den 2.600 mil?
Pilsner skrev:På en verkstad gör man en anteckning i serviceboken om vägmätarbyte och ändrar angivelsen för nästkommande service (i de fall ett sådant fält finnes att fylla i).
pilsner
Mr Helmut skrev:går att köra i en svarv eller så skriver du väll helt enkelt +2600 mil... tror inte SB skulle bry sig i det
jag testade med borrmaskin en gång kom upp i 20km/h så det går ju inge vidare

Hoztic skrev:Låter som en ganska långsam borrmaskin? Har inte rondeller ganska skapligt varvtal?![]()
Mr Helmut skrev:rondel är nog mer passande men hur fan får man fast en wire på den?
Eller så får man svetsa ett fäste till en mutter som passar på axeln. Fast det kräver ju lite pyssel, det gör det...Hoztic skrev:Borde väl finnas chuckar till såna också?Eller så får man svetsa ett fäste till en mutter som passar på axeln. Fast det kräver ju lite pyssel, det gör det...
nomercy skrev:Det borde finnas enklare vägar. Säg att man skulle kunna köra hastighetsmätaren i en svarv, då blir det ganska stora påfrestningar på delarna innuti och risk för ras. Kan man inte skruva upp mätaren och pilla lite på siffrorna?
Throttlejunkie skrev:Tycker inte att du behöver "dra" fram hastighetsmätaren till 2.600 mil.
Jag tycker det skulle låta lite skumt om jag skulle köpa en hoj där ägaren säger att "jag har dragit fram mätaren 2.600 mil för att jag köpte en ny hastighetmätare". I fall det nu skulle komma fram att du har bytt mätaren då du en dag skall sälja.
Låt mätaren vara, du vet ju själv att den har gåt +2.600 mil sedan tidigare, någonstans i bes.papperen finns det en anteckning om mätarställningen då du bes. senast.
Hoztic skrev:Ja, den slits ju, de gör den, den blir ju 2600 mil äldreÄr det gamla hederliga rullar i den så borde det ju gå att pilla isär den och ändra. Digitalt är nog svårare. Prova dig fram!
![]()
Mr Helmut skrev:En digital går den ens att ändra på? jag menar både fram och bakåt
Mr Helmut skrev:En digital går den ens att ändra på? jag menar både fram och bakåt
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife