Köpt min första "riktiga" hoj

Undrar då hur känslan ska bli för mig som bara kört körskolans "gubbacyklar" på circka 80hk.......när jag plötsligt ska sätta mig på en R1:a 04-05:a med runt 180hk :rolleyes:

Racercukel skrev:
Undrar då hur känslan ska bli för mig som bara kört körskolans "gubbacyklar" på circka 80hk.......när jag plötsligt ska sätta mig på en R1:a 04-05:a med runt 180hk :rolleyes:

oj oj säj inte sådär.....Köpte själv en R1 efter att jag tagi :banana t kortet. Satan i gatan vlikat liv det blev här. Folk blir helt vilda om nybörjare ska börja köra stora hojar direkt.

P.S Det funkar dock fint. R1:an e fan en kanon hoj om man e nybörjare. Mer lättkörd hoj får man leta efter. Sen är de inte så extrema som folk påstår häller. Vanlig MC helt enkelt.

Gulleplutt skrev:
oj oj säj inte sådär.....Köpte själv en R1 efter att jag tagi :banana t kortet. Satan i gatan vlikat liv det blev här. Folk blir helt vilda om nybörjare ska börja köra stora hojar direkt.

P.S Det funkar dock fint. R1:an e fan en kanon hoj om man e nybörjare. Mer lättkörd hoj får man leta efter. Sen är de inte så extrema som folk påstår häller. Vanlig MC helt enkelt.

:confused: det "folk" blir vilda av här är kanske omtanke....eller utsikterna att fronta med en rookie på en R1 som sedan länge gått över gränsen för sin förmåga med denna "vanliga" sansade hoj....missförstå mig rätt, du får köra vilken hoj du vill för mig. Man kan köra åt helvete med en Virago 535 också men en R1 liksom ber om att köras hårt. Hade det varit en "vanlig" hoj så hade den nog inte lockats så många som senare brakar iväg med alla 180 kuserarna rakt in i olycksstatistiken (vilket i sin tur är anledningen till de allt annat än vanliga premierna på R1an....)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN