Köpt mig en dr650

• Thread starter Thread starter AP
  • Start date Start date

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Var och köpte mig en dr650 98a för att ha och busa lite med, lite skillnad mot husan, hahaha.. men den håller väll förhoppningsvis därefter. men så är det så att den är ju på tok för högt drevad för skogen tycker jag, så jag skulle behöva köpa mig ett större bakdrev. Har kollat lite men bara hittat orginal +-41 taggar bak.. Jag hade tänkt mig iallfall minst 50 bak, sitter väll 14 fram eller nått tror jag.. får väll bli nytt fram med.. vad gör en kugg fram jämnfört med bak?

Någon som vet ett ställe där dom kan tänkas ha ett pizzadrev till min dr650?
Sen ett nice slipon hade ju inte varit fel det heller, något att rekomendera?

byt kedja till en 520 och drev från dr350/dr800 så får du lite mer valfrihet

Hur osportig är en DR 650 egentligen?
Jag har funderat på att byta ut min KTM 625 mot en sån för att få loss lite pengar och slippa skruva så mycket, men jag är rädd att jag kommer uppleva den som tråkig.
Jag hade nästan uteslutande tänkt använda den för offroadkörning, duger den till det?

/ Andreas

Var och köpte mig en dr650 98a för att ha och busa lite med, lite skillnad mot husan, hahaha.. men den håller väll förhoppningsvis därefter. men så är det så att den är ju på tok för högt drevad för skogen tycker jag, så jag skulle behöva köpa mig ett större bakdrev. Har kollat lite men bara hittat orginal +-41 taggar bak.. Jag hade tänkt mig iallfall minst 50 bak, sitter väll 14 fram eller nått tror jag.. får väll bli nytt fram med.. vad gör en kugg fram jämnfört med bak?

Någon som vet ett ställe där dom kan tänkas ha ett pizzadrev till min dr650?
Sen ett nice slipon hade ju inte varit fel det heller, något att rekomendera?

Blir en jävla skillnad om du ombestyckar, öppnar upp den lite och skaffar ett slipon. Kör med ett gpr men har inte så mycket att jämföra med, ljudet låter sjysst och det är iallfall en jävla skillnad mot när man sätter på orginalet. Min är också nerdrevad vilket gör att axet är rätt bra men också att man måste växla väldigt mycket. Har för mig att jag brukar lägga i 5:an när jag kommer upp i runt 90 :-).

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!