Köpt mc-stuff i usa, tullen bråkar.

gthyni skrev:
Tja, varför kontrollerar polisen bilbältesanvändning medan grova
brott ligger outredda?
För att några är trafikpoliser och några jobbar med annan brottsligthet kanske :va

kawa1300 skrev:
Dom accepterar tom en kopia i form av en "anteckningar"-fil....Fattar faktiskt inte hur om kan göra det då du ju i så fall kan skriva ett helt eget brev, men jag har även skickat såna till dom på DERAS, (tullen alltså), inrådan!

Iom att det är DU (och inte företaget) som skickar in uppgiften, är det DU som begår ett brott - och inte det företag som skickade prylarna. Med allt vad det kan innebära för dig som privatperson.

ManOwaR skrev:
Javisst, nån jävla måtta få det vara på skattebetalandet.

Varför inte börja momsfiffla med mjölken till morgonkaffet också?
Skenförsäkrar du också?

andersbrink skrev:
Iom att det är DU (och inte företaget) som skickar in uppgiften, är det DU som begår ett brott - och inte det företag som skickade prylarna. Med allt vad det kan innebära för dig som privatperson.

Visst....om jag verkligen BEGÅR ett brott, o tex ändrar summor på kvittot, ja!

Det jag svarade på var om Tullen accepterar kvittot från Paypal som kvitto, o det gör dom!Att ändra nåra summor o alltså vara olaglig har jag varken sagt eller antytt...

Jag sa bara att jag tycker det är konstigt att dom tex accepterar en "anteckningar"-fil iom att man ju KAN skriva vad man vill...
För min egen del, som jag skrev, så gör jag inte det utan tar en skärmdump på originalkvittot från Paypal...som sagt, o återigen, detta är på Tullens! begäran, inte min....

Ha det

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...