Köpt igår, säljs på blocket idag???

SuperKnutte skrev:
Verkar ju va lite smått onödigt att göra så.. :va
Är ju inte direkt så att man tjänar pengar på att handla i butik och sedan sälja.. :fatta!
Finns tydligen en del som gör det, dvs. köper med ab. för 1:-, säljer för ett par tusen, men ändå har ett parhundra att betala i månaden i nåt år eller så... Även om det är snabba pengar så verkar det lite :kocko
/F.

Foggy skrev:
Finns tydligen en del som gör det, dvs. köper med ab. för 1:-, säljer för ett par tusen, men ändå har ett parhundra att betala i månaden i nåt år eller så... Även om det är snabba pengar så verkar det lite :kocko
/F.

Om man inte har en telefon man gillar och behöver/vill ha fast abbonemang.

Eh, vet inte om du eller jag missuppfattade, men vad jag menade som förkastligt var det/den snabba köpet/försäljningen - inte att köpa en (bra) telefon till lågt pris och därefter ha ett ab. (vilket jag ju råkar ha själv).
/F :)

Foggy skrev:
Eh, vet inte om du eller jag missuppfattade, men vad jag menade som förkastligt var det/den snabba köpet/försäljningen - inte att köpa en (bra) telefon till lågt pris och därefter ha ett ab. (vilket jag ju råkar ha själv).
/F :)

Tänk dej att du har en telefon du älskar. Ditt abbonemang går ut och du kan få en ny telefon för 1:- om du binder upp dej i 2 år. Istället för att bara fortsätta ha abbonemanget kan man ju binda samma abbonemang och få en ny telefon...som då säljs eftersom du gillar din gamla telefon.

Dez skrev:
Tänk dej att du har en telefon du älskar. Ditt abbonemang går ut och du kan få en ny telefon för 1:- om du binder upp dej i 2 år. Istället för att bara fortsätta ha abbonemanget kan man ju binda samma abbonemang och få en ny telefon...som då säljs eftersom du gillar din gamla telefon.
Jo, kärleken är ju blind ;). Fast man tycker ju att telefonerna utvecklas på ett par år... och att betala en förhöjd månadsavgift för att behålla min gamla telefon skulle inte jag göra, trots att jag fått in ett par tusen i början på att sälja den nya. Att jag se'n behållt den gamla ändå, och använt emellanåt parallellt med den nya, är ju en annan femma...

Foggy skrev:
och att betala en förhöjd månadsavgift för att behålla min gamla telefon skulle inte jag göraQUOTE]

månadsavgiften blir ju inte förhöjd.. man förlänger ju bara abbonemanget!

Det finns väl nån målvakt som köper in tiotals telen för 1kr och sen e bankrutt när betalningen kommer, de pengar som kommer från telefonförsäljningen slussas vidare eller gömms undan. Om det nu inte är nån idiot i behov av snabba pengar o vägras banklån.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back