Köpt Husaberg idag!

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Tjena!
Nu står bergaren i garaget. Blev en FE 400 -00

Lite frågor.
När jag öppnade bensinkranarna kom jag på att jag inte visste om det finns nån reservtank?

Hur mycket chokar ni när ni startar den kall.
Är det lätt att den blir sur? Eller måste man ha choke när den är kall?

P.S. FAN vad jobbigt det är att kicka med vänstern... D.S.

Finns ingen reserv.Choke och ingen gas så brukar dom vara ganska lättstartade om bestyckningen är rätt.

KarlJohan skrev:
Tjena!
Nu står bergaren i garaget. Blev en FE 400 -00

Lite frågor.
När jag öppnade bensinkranarna kom jag på att jag inte visste om det finns nån reservtank?

Hur mycket chokar ni när ni startar den kall.
Är det lätt att den blir sur? Eller måste man ha choke när den är kall?

P.S. FAN vad jobbigt det är att kicka med vänstern... D.S.
Grattis! jag kickar typ 3 gånger med choken på, sen stänger jag choken och kickar.. då kommer den direkt.. men du får testa dig fram! finns otroligt många trådar om just husaberg och start problem, bara att söka!

Grattis. På med choke och kicka några gånger, av med choken och kicka, gör så till den startar. En del övning men med ställda ventiler och rätt inställd förgasare ska det gå "lätt". :D

På 650n startar jag med 2 kick utan tändning å 1 med tändning, alla med choken dragen. LÅT BLI GASHANDTAGET!

Angående reserv, kolla på tanken, eller rättare sagt igenom den ;)

Är det två kranar på den också? Isf så stänger du bara av den ena kranen så kan du ha den delen som går ner som reserv. Blir iaf lite soppa kvar där ;).

- Johan

Jo,dom är märkta med reserv,men det stämmer inte.Det är bara ON på bägge ställena. :kocko

APAPAP :tomten

(VISKAR) Står det res så är det res, tänk va förvånade folk blir, kör tills motorn stannar på ON sedan vrider till Res, och kickar tills........ de gråter :tungan :tungan :tungan

Muhahha, jorå Res funkar :crash

Åmotar´n skrev:
Jo,dom är märkta med reserv,men det stämmer inte.Det är bara ON på bägge ställena. :kocko

Åmotar´n skrev:
de tror jag inte på för jag har kört tills hojjen stanna slog på reserven å kicka igång å körde vidare... eller så kan min gå på luft..

wdac skrev:
de tror jag inte på för jag har kört tills hojjen stanna slog på reserven å kicka igång å körde vidare... eller så kan min gå på luft..
Eller så lutade du den så att det rann ner?

OlleR skrev:
Eller så lutade du den så att det rann ner?
de har jag inget minne av men jag vet på ett ungefär vilken nivå soppan ligger i tanken.. man ser ju nivån eftersom tanken är lite transparant... så det är långt i från tomt i tanken när jag behöver vrida på resv..

Varken min -02 hade det eller min -04 har det,men det kanske är slumpen vilken tur man har? Det sitter inga längre rör i kranarna på ON-läget,så On och Reserv får sitt bränsle från botten på tanken.Åtminstone mina.

(På sid 15 i -04 Husaberg Owners manualstår det:Note,the Res function is not available.)

Men det kanske är feltryck? :confused:

Åmotar´n skrev:
Varken min -02 hade det eller min -04 har det,men det kanske är slumpen vilken tur man har? Det sitter inga längre rör i kranarna på ON-läget,så On och Reserv får sitt bränsle från botten på tanken.Åtminstone mina.

(På sid 15 i -04 Husaberg Owners manualstår det:Note,the Res function is not available.)

Men det kanske är feltryck? :confused:

Fan, jag kanske vill minnas fel men jag har för mig att det var så. Annars var det väl helt enkelt så att jag glömde att slå på on och körde på det lilla i slangarna. Vettifan, men du verkar ha överbevisat oss :)

//@

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back