Köpt hoj idag

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag är ny på forumet här och har redan bekantat mig lite här.

Är nyinflyttad i Jönköping och ankommen tillbaks till Sverige för 3 veckor sen. Ska ta hojkortet tänkte jag så jag tog teorin i veckan. Fick 58 rätt av 65 vilket var en besvikelse jämfört med 2 fel för bilkörkortet.

Idag köpte jag min första hoj tillsammans med K-Man. Men hans ambulans så hade vi fri väg för transport :)


Det blev en svart Honda CB750 -99. :rolleyes:


hoppas på en godkänd uppkörning innan säsongen är över.
 

knorrhane

Eutrigla gurnardus
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Triumph Speed triple -06
En mycket bra hoj att starta sin MC karriär på. Lycka till med kortet.:)
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Tack knorrhane

Jo det var mycket letande fram och tillbaks efter olika modeller för det fanns så få av CB750:n. Men tillslut tog jag mitt förnuft tillfånga. Med 4-1 systemet ser den bättre ut än 70:talar orginalet och låter lite bättre också.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Tackar så mycket :) Det tål att glädjas över flera gånger

Twinex:

NÄr jag såg din hemort kom jag att tänka på när jag köpte min första vespa för många år sen. Köpte den i Karlstad och fick inte transport ordnat hem för det belv för sent på dagen.

Så jag körde den hem till norrköping, i februari och snö och många minusgrader. Jag tog på mig två lager med kläder och två par handskar.
Det räckte inte så jag fick ett extra lager den stora bensinmacken (statoil) utanför karlstad kanske var det kristinehamn?
Glömde att åka mot norrköping från örebro och kom på det när jag var i Arboga så jag fick vända.

Jag tror att det blev 32 mil och det tog 10 timmar. Jag åkte 19 på kvällen och var framme i Norrköping 5 på morgonen. jag fick stanna varje halv timme för att väcka liv i fingrar och fötter.

:)


ps den var inte trimmad
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Hade du fått 52rätt hade jag kunnat gratulera men 58det är bara larvigt du har pluggat för mycket, känn dig lurad.
 

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
CBR1000RR
Grattis till kortet! Ta det lugnt i början och se alla bilar som målsökande missiler..
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Chango

Hade du fått 52rätt hade jag kunnat gratulera men 58det är bara larvigt du har pluggat för mycket, känn dig lurad.

Ja blev lite besviken faktiskt trodde jag skulle få bättre. :rolleyes:

BoffeGrattis till kortet! Ta det lugnt i början och se alla bilar som målsökande missiler..

Tackar!

Ja, det är faktiskt en väldigt bra sak att ha i åtanke. tack för den tankebilden. Man vet ju tyvärr hur det går annars. Har redan börjat märka att bilar gillar ligga precis bakom.



Tack skåne :)

Lycka till för er med :tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top