Köpt en riktig racer

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
.
Köpte en Honda RS250R igår..........vad fan har man gett sig in på egentligen? Men fort ska det gå så se upp alla B-förare! :)

Så nu hoppas jag alla 250R förare är lika trevlig och hjälpsamma som alla här på sporthoj säger, för hjälp kommer jag att behöva.

Hjalle skrev:
Köpte en Honda RS250R igår..........vad fan har man gett sig in på egentligen? Men fort ska det gå så se upp alla B-förare! :)

Så nu hoppas jag alla 250R förare är lika trevlig och hjälpsamma som alla här på sporthoj säger, för hjälp kommer jag att behöva.

Grattis! Köpte du grisen i säcken eller fick du möjlighet att testa under säsongen?

Edit: lägg upp lite bilder på förvärvet!

Hjalle skrev:

Grattis Du kommer att få mycket roligt. Läs igenom boken några gånger i vinter så lär du dig mycket. Är jag på någon tävling nästa år så ska jag hjälpa dig med bestyckningen, men då är det kl 08.00 som gäller...

Är det någon du undrar över eller grejer du behöver så mejla, pm:a eller helst slå en signal.

PS Jag säljer Aspen racing fuel. Det kostar 500kr för första 25liters dunken (det är "provapåpris") sen 700kr per dunk egentligen 715kr men det är ju ojämnt. Köper man ett fat kostar det 5200kr dvs 26kr/liter
Nyttan med racingbränsle tar vi i en annat tråd, för detta är ju Hjalles hyllningstråd som racerförare

Du är grymmesnabb så det här kommer att bli intressant att följa, grattis! :tummenupp

Nyteknik skrev:
Men du körde ju i mål före #27 på Sviestadloppet - är du alltså fantastiskt snabb?

:tungan
Det var ju hans första race... Efter det har man bara fått se ryggtavlan... :mad:

marcus nilsson skrev:
Ja vad har du gett dig in på egentligen Dennis.
Du som är en sån meckarkung också :7peta

Vilket sannerligen behövs! :D

(ok, jag ger bara igen från dieselmaffians ringhörna)

Hur är vikten och effekten på en bra såndär preppad 250RR?

Massor av trimgrejer ni HÄR Ställbart munstycke & snabbgas för riviga starter.

Nyteknik skrev:
Otrimmat: 80 hk på bakhjulet
Trimmat: 80-100 hk på bakhjulet

Vikt: 125 kg fulltankad (23 liter)

Jäklar! Bra stats...
Vad kan prestandan likställas vid? En orginal r1 rakt fram?

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa