Köpt en KTM 660 -04:a IDAG !

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
Jepp, då var man ägare till en 660 :banana

Får hem den på onsdag. Så, nu till min fråga.

Jag får hem den strypt :mad:

Så om nu någon vänlig själ kan plita ned vad som ska göras i tur och ordning för att ta bort samtliga strypningar och dyl. för man ska väl ta bort dom direkt och inte efter 100mil, eller ?

Och hur ska man förhålla sig till gasen de första 100milen ?

Så en enkel och utförlig beskrivning tas tacksamt emot. Samt tips och synpunkter på andra "viktiga" saker att tänka på.

Tack på förhand !

// Mr. 660

du ska köra som en buse och vurpa minst 2 ggr innan du kört 3 mil! och innan du lämnar in den på 100mils servicen ska du helrusta den först! :gnissla

Välkommen in i sekten, det du söker skall du finna... "sök"

Se alltid till att motorn är ordentligt varm innan du gasar. Tar ca 15 min. INGEN tomgångskörning!!
Försök att inte varva mer än ca 6000 dom första 30 milen.
Låt motorn jobba, men den får inte jobba så tungt så att den rycker.
Ligg inte på jämn gas utan växla mkt o öka och sänkt hastigheten ofta.
Byt olja efter ca 10 mil och sen efter 30 mil igen. Byt gärna filtret då oxo.
Nu kommer en del skrika om att det inte behövs bytas så ofta men det tycker jag att det gör. FÖr när motorn är ny så blir det mkt spån i oljan.
Sen efter 30 mil så anser jag att motorn är inkörd och då kan du följa KTMs råd om service och oljebyten.
Och du kan börja vrida på gasen ordentligt. Men låt alltid motorn bli riktigt varm först.

Ok, då vet jag vad som bör tänkas på.

Ska jag ta bort strypningarna nu direkt eller räcker det kanske att ta bort gallret i slutdämpen nu i början ?

Tack för alla svar.

// Rickard

grattis till köpet! Köpte mig en gasgas 125 ec -03 =) landsvägs reggad och allt jag med ! riktigt nöjd förbannat roligt alltså heeh :tummenupp

Flåhäng skrev:
Ska jag ta bort strypningarna nu direkt eller räcker det kanske att ta bort gallret i slutdämpen nu i början ?

Tack för alla svar.

// Rickard
Ta bort allt på en gång.Finns ingen som helst anledning att åka omkring med trottelstopp.....

Ok. Tack för alla svar! Nu vet jag hur jag ska behandla min hoj!

Shit va jag vill ha hem den NU !

// Rickard

Flåhäng skrev:
Jepp, då var man ägare till en 660 :banana

Får hem den på onsdag. Så, nu till min fråga.

Jag får hem den strypt :mad:

Så om nu någon vänlig själ kan plita ned vad som ska göras i tur och ordning för att ta bort samtliga strypningar och dyl. för man ska väl ta bort dom direkt och inte efter 100mil, eller ?

Och hur ska man förhålla sig till gasen de första 100milen ?

Så en enkel och utförlig beskrivning tas tacksamt emot. Samt tips och synpunkter på andra "viktiga" saker att tänka på.

Tack på förhand !

// Mr. 660
Kolla in http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54986 så får du åxå lite idéer om olika varianter av inkörning. Kolla min variant och så kan du ju läsa 420's svar om igen (fast i en annan och gammal tråd då rå).

Alltså, som Zana sa, SÖK !! :fatta! :tungan

x

Flåhäng skrev:
Ok, då vet jag vad som bör tänkas på.

Tack för alla svar.

// Rickard

På min så tog dom bort strypningarna där jag köpte hojen.

Tar du bort det lilla galleret på dämparen så bör du även öppna burken. Det kan du göra genom att skruva bort locket bara. Sedan så bytte dom nålen till en annan som vad jag förstår följer med hojen vid nyköp. Det är något mer som kan göras men kommer inte på vad det var, återkommer med det när jag har det i minnet.

Mvh
PEPPE

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back