Köpt en DVD brännare, vilka skivor/prog?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Har precis beställt en DVD brännare så nu undrar jag vad man ska använda för skivor om man vill bränna filmer tex?

Det är en http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305762&cks=PLS brännare jag köpt, förstår inte så mycke av +/- och dubbla lager mm men det blir nog bra.

Vad ska man ha för brännar program? Har hittat nero 6 i min dator men om man vill kopiera sina egna filmer/spel tex funkar nero 6 då?

Är det kopieringsskydd på köpfilmer med som på spel och funkar det att kopiera sådana filmer/spel? Vill ju kunna bränna backuper och låsa in i kassaskåpet :rolleyes:

Evil M skrev:
Har precis beställt en DVD brännare så nu undrar jag vad man ska använda för skivor om man vill bränna filmer tex?

Det är en http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305762&cks=PLS brännare jag köpt, förstår inte så mycke av +/- och dubbla lager mm men det blir nog bra.

Vad ska man ha för brännar program? Har hittat nero 6 i min dator men om man vill kopiera sina egna filmer/spel tex funkar nero 6 då?

Är det kopieringsskydd på köpfilmer med som på spel och funkar det att kopiera sådana filmer/spel? Vill ju kunna bränna backuper och låsa in i kassaskåpet :rolleyes:

Använd dvd-shrink för att brännna copyrightade program/filmer, sen nero till resten..

;-)

Anton_Ljunghusen skrev:
Använd dvd-shrink för att brännna copyrightade program/filmer, sen nero till resten..

;-)

Resten är då rarade filmer, men det e ju på väg att försvinna, tft t.ex. dom har lagt ner pga APB's påhitt. :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg