Köpsinformation (Minimoto samt Crossar)

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag fattar inte riktigt det där med att det skulle vara Blata kopior tillverkade utav Blata själva :confused:

kaZmur skrev:
Jag har kört ca 15 mil med min outan att något strulat så deverkar hålla över förväntan iaf.

Fan det är nästan så man skulle slå till på en... attans att man inte har råd :4skrika Man blev ju grymt sugen nu...

Information??

Hade gärna beställt om man skulle få mer information, inte om cyklarna utan om tex. Frakt (själv bor man ju i Sveriges nordligaste stad, Kiruna) så det hade nog vara bra å veta, Hur mycket en container rymmer (så man vet på ett ungefär hur länge det kan tänkas ta), Och om det går att skicka på postorder (att man betalar när man hämtar ut packetet... Inte för att det spelar någon stor roll igentilgen).

Uppskattar svar på samtilga frågor.

Mvh/ Pocket_GR

Pocket_GR skrev:
Hur mycket en container rymmer (så man vet på ett ungefär hur länge det kan tänkas ta), Och om det går att skicka på postorder (att man betalar när man hämtar ut packetet...

Antalet moppar per container skulle swedie återkomma med. Och nej, du kommer inte kunna betala vid leverans, då måste nån ligga ute med pengar i flera månader. Om du inte kan åka och hämta moppen (vilket du antagligen inte kommer göra) så skickas den med posten. Exakt vad det kommer kosta verkar ingen riktigt veta. Skulle ju va kanon om någon ringde och tog reda på fraktkostnad till några olika städer.

jagör ju så in i helvete sugen på att bveställen en liten rackare för 2500kr, de e fan inte dyrt. men ska mman köpa julisar och betala av skulder så blir det inte så mkt kvar. får se hur mkt jag har kvar efter julen.. *hoppas* :):)

Pocket_GR skrev:
Hade gärna beställt om man skulle få mer information, inte om cyklarna utan om tex. Frakt (själv bor man ju i Sveriges nordligaste stad, Kiruna) så det hade nog vara bra å veta, Hur mycket en container rymmer (så man vet på ett ungefär hur länge det kan tänkas ta), Och om det går att skicka på postorder (att man betalar när man hämtar ut packetet... Inte för att det spelar någon stor roll igentilgen).

Uppskattar svar på samtilga frågor.

Mvh/ Pocket_GR
Du betalar för minimoton innan. Det funkar inte i ett sånt här köp att ligga ute med pengar för en 15-16åring. Chansen att du faktiskt hämtar ut grejorna är liten. Fråga mamma varför. Okej, lite drygt. men ack så irriterande med alla dessa yngre som inte verkar kunna läsa och förstå simpel information. Jag har redan svarat angående container... acceptera svaret och vänta.

Nu har jag varit dum, beställt först tänkt sen. Jag har inte ekonomi att köpa en moppe nu känner jag, jul o allt. Jag har inte betalat ännu så det är inte allt för mycket problem hoppas jag, men ja vill iallafall säga till så ni inte undrar varför det inte kommer några pengar. Ok?

Swedie skrev:
Vänligen läs mitt första inlägg eller sidan angående köpet. Men jag kan repetera och säga att vi måste få in ett visst antal beställningar innan det blir av, annars får vi inte hem hojarna billigt nog. När jag säger vi, menar jag egentligen The Pilot. Alltså en container måste fyllas. Några hundra hojar alltså. Det tar nog en några veckor. Sen så blir det efter det cirka 2 månaders väntan på att hojarna ska anlända här i Sverige.
Hur många är det kvar tills det blir fullt? Funderar på att köpa en sån om de har stötdämpare. Hittar inte den informationen nånstans.

jiGGa skrev:
Hur många är det kvar tills det blir fullt? Funderar på att köpa en sån om de har stötdämpare. Hittar inte den informationen nånstans.
Ingen stötdämpare. Det har väl ingen minimoto. Det är fasta klumpar med en motor på.

Swedie skrev:
Ingen stötdämpare. Det har väl ingen minimoto. Det är fasta klumpar med en motor på.
OK. Såg ut som det på kortet.
Men hur många är kvar tills en kontainer e full?

Går det att välja bort en beställning ifall det skulle krisa sig?

Itacha75 skrev:
Går det att välja bort en beställning ifall det skulle krisa sig?
Välja bort? Vadå? Om du inte betalar så får du inga minimotos. Om du betalar så, vet jag inte riktigt om det går att avbeställa. Har ordern gått så har den.

Swedie skrev:
Välja bort? Vadå? Om du inte betalar så får du inga minimotos. Om du betalar så, vet jag inte riktigt om det går att avbeställa. Har ordern gått så har den.

Tänkte på om kontot skulle svika än och man inte hade pengar att punga ut just då. Men du gav svar på frågan. Tack!

Så där ja, då var årets julklapp beställd!
Om postens (tröga j-vla hemsida) paketguide förstod min fråga rätt så kostar det 350 spänn att skicka ett minimotopaket. Någon som får samma resultat?

Hur är det egentligen med den här Blata-kopian?
Vad menar du med
Detta är Originalet andra fabriker kopierat!
?
Det är väl den "vanliga" Kinesiska Blata-kopian ni säljer, aka 14F (gamla modellen)?
Jag har hört att den skulle ha en del problem med sprucken ram och dålig kylare, och fabriken därför har dragit in dessa modeller, och istället säljer den "nya" 14F hojen, en Polini kopia.

Någon som vet hur det ligger till, Swedie?

Jag har inte svaret, måste vänta på "The Pilot" ska svara. Han verkar på nån business-trip.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey