Köpråd?

Bingo skrev:
Jodå, det är bara att ställa den på farsan - eller någon äldre kvinna man känner, som bor i glesbygd. Då blir det inte så dyrt. Kom ihåg att motorcykeln måste vara inreggad på den som försäkringen står på bara annars blir det en så kallad skenförsäkring.

Lycka till med ditt val :tummenupp

Äää, vadårå! Jag har den på mormor o d bli ju AS billit!!!! :yoparty

(ironi mod off)

Köp en billig och lagom gammal 600! Kör enbart trafik, om du inte tänkt vurpa. (vilket man ska undvika, och inte vill)
Om du skulle klota den, så kostar det nästan iallafall mindre än en hel försäkring på en modern sporhoj. Välj en (äldre) typ GSXR eller något annat märke som det finns en uppsjö av beg delar till. (lättare och billigare när olyckan är framme)
Tuta och kör!!! :tummenupp

Du kommer säkert inte lyssna på råd iaf.... Men om JAG nu skulle börjat om, så skullle JAG ha gjort på detta viset!

För att komma med ett seriöst inlägg vill jag promota den eminenta hojen Honda VFR750 -91 och nyare, statistiskt sett fullständigt skottsäkra mekaniskt och billiga att äga.

Vill inte gärna ha en hojj som gått mer än 2000 mil max, denna typen av hojjar är inte lätta att sälja när dom gått mycket...

Gixxer 600 98-00 är en riktigt fin hojj, lättkörd, riktigt bra tryck, Finns gott om delar till dessa, och dom ligger bra till i pris för en förstahojj... 97an har inte als lika bra motor som dom övriga...

Har även sett en 01a här på forumet för 50:- ! 950 mil/blå/vit... Den är nog nåt att satsa på... Den lär stå sig ganska bra i pris dessutom...

En R1000 är nog lite mastigt att börja med... jag hade två 600or innan jag köpte 1000...
Lycka till!

jag började med en r6a, jag uppfyllde statestiken och la ner den i en kurva. bet i det sura äpplet och lagade, betalade och det finns mycket delar. sen kom jag på att det är feetttt dyrt att äga sporthoj, särskillt när man knappt har nån att åka med... så jag bytte bort den mot en supermotard. billigare att äga lättare att lära sig stunta och leka med, framförallt billigare att lägga ner. Jag ska givetvis ha en sporthoj igen, men inte förrens jag har ordnad ekonomi!

summaavkardemumma.. testa hoj. köp en r6a ;) byt till motard när det gått å helvete. eller gör vad du vill.

testa även sökforumet. där kan du se om hur du bygger turbo

Det lutar nog åt en r6 (det var den jag först ville ha, när polaren övertalade mig att skaffa mc :hihi ). Läser att många har satt på ett "slipon", e detta ett måste? E det bara ljudet eller även effekt den ger?

Robbano skrev:
Har även sett en 01a här på forumet för 50:- ! 950 mil/blå/vit... Den är nog nåt att satsa på... Den lär stå sig ganska bra i pris dessutom...

Lycka till!

Hittade inte den hojen nåstans :va , Dessutom måste den vara nära göteborg eftersom transporten lär ju bli lite problematisk.

zilog skrev:
För att komma med ett seriöst inlägg vill jag promota den eminenta hojen Honda VFR750 -91 och nyare, statistiskt sett fullständigt skottsäkra mekaniskt och billiga att äga.

Håller med till 100%! :tummenupp
Om du inte kan någonting om hojar så satsa på ett säkert kort, det går ju alltid att byta. Köp BIKE:s begagnatguide o läs, läs, läs!
Få tag i några reg. nr. på beg hojar som du är intresserad av och ring o kolla upp försäkringspremier, detta lär skrämma dig mer än evt. servicekostnader.
Har du råd så kan du välja en VFR800Fi -98 till -00.
Då får du 800 cc och insprutning (110 hk) men det kostar dig 60 - 65 k istället. Och du... 110 hk räcker till dig som nybörjare, tro mig...

Lycka till och ta det så nätt i början.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...