Köpråd!

• Thread starter Thread starter NFS
  • Start date Start date
Har ägt R1:a som vxl ras inträffade på så det finns nog på de flesta,men håller med om jag är lite fundersam dock, dom triumph ägare som jag tjötat med säger att det inte är några problem. Fick svar på att han begär 70 kkr för rubbet!
Är det rimligt?

NFS skrev:
Har ägt R1:a som vxl ras inträffade på så det finns nog på de flesta,men håller med om jag är lite fundersam dock, dom triumph ägare som jag tjötat med säger att det inte är några problem. Fick svar på att han begär 70 kkr för rubbet!
Är det rimligt?
Tja på forumet har det låtit annorlunda även från ägarna, men tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet.

Bjud lågt tycker jag det är en gammal hoj och Triumph är inget exklusivt märke heller.

Öhhh!
T509,du nämnde inga småsummor på tillbehören, är 70 tusen en skäligt pris, han verkade inte vilja gå ner speciellt?
Skall man kolla på någon annan modell istället?

NFS skrev:
Öhhh!
T509,du nämnde inga småsummor på tillbehören, är 70 tusen en skäligt pris, han verkade inte vilja gå ner speciellt?
Skall man kolla på någon annan modell istället?

Orsaken varför jag vet vad tillbehören kostar är pga att jag har letat själv efter något liknande!!!

Vad tycker du om, bankörning så är det daytonan att föredra men vanlig körning fungerar speed triple utmärkt, jag är helt nöjd med min! Ingen av dom här hojarna är någon värsting men dom har något som man antingen hatar eller älskar, jag är inne på mitt fjärde säsong med triplen!

Nackdelen med daytonan är försäkringen, min triple kostar 5900 hel/hel på trygghansa och taket på den är 8500 hos if! Ganska billiga att äga och vill man ha en unik hoj finns det tillbehör till vansine!

T509 skrev:
Orsaken varför jag vet vad tillbehören kostar är pga att jag har letat själv efter något liknande!!!

Vad tycker du om, bankörning så är det daytonan att föredra men vanlig körning fungerar speed triple utmärkt, jag är helt nöjd med min! Ingen av dom här hojarna är någon värsting men dom har något som man antingen hatar eller älskar, jag är inne på mitt fjärde säsong med triplen!

Nackdelen med daytonan är försäkringen, min triple kostar 5900 hel/hel på trygghansa och taket på den är 8500 hos if! Ganska billiga att äga och vill man ha en unik hoj finns det tillbehör till vansine!

Har förberett mig en aning och fick pris från TH:6900 hel/hel på en daytona 98, klart bättre än på japanska. Ljudet och utstrålningen från dessa maskiner är jag mäkta imponerad av. Har sett en del billiga daytonor fast dom har ju en del mil på sig och fattigt utrustade, icke som denna. Nu har jag fjärilar i magen helt plötsligt!

NFS skrev:
Har förberett mig en aning och fick pris från TH:6900 hel/hel på en daytona 98, klart bättre än på japanska. Ljudet och utstrålningen från dessa maskiner är jag mäkta imponerad av. Har sett en del billiga daytonor fast dom har ju en del mil på sig och fattigt utrustade, icke som denna. Nu har jag fjärilar i magen helt plötsligt!

70000 är riktigt bra pris med den utrustnigen men inget slår en provrunda! Testa, tycker du om den så är det bara att slå till och lite konstigt motorljud ska det vara på en trecylindrig hoj, kolla om du känner någon som har en triple och lysna på den, sen gå och kolla på hojen! Annars kolla bara det vanliga vid ett köp!

Black widow-systemet kostade faktiskt 25 papp monterat på hojen!!!

Fälgar å sådant vet jag inte med 20 papp till kan nog låta rimligt.

Motorerna är akilleshälen på Triumph. Räkna med motorras på 97-98, det fick i vilket fall jag och många fler... Kostar ca 30 papp att montera på en beggad nyare motor från skrot.

Rimligt att betala? Säg runt 60 papp.

Spara sedan ihop 9 papp till en Öhlinare bak och släng "Ride-height adjuster". Öhlinaren gör nytta!

Sweedo skrev:
Fälgar å sådant vet jag inte med 20 papp till kan nog låta rimligt.

Motorerna är akilleshälen på Triumph. Räkna med motorras på 97-98, det fick i vilket fall jag och många fler... Kostar ca 30 papp att montera på en beggad nyare motor från skrot.
Det är motorbyte till nyare modell som gäller, ingen möjlighet till renovering med nyare tåligare delar finns?
Bara nyfiken.

Last edited:
När ras kommer blir det oftare dyrare att laga än att fixa fram en beggad motor.
I mitt fall var det så:
Ramlagerras -> sned vevaxel -> obalans -> foder släppt -> vatten i olja m.m. :huvet

Går att laga men ofta har andra delar i motorn oxå tagit skada.

Sweedo skrev:
När ras kommer blir det oftare dyrare att laga än att fixa fram en beggad motor.
I mitt fall var det så:
Ramlagerras -> sned vevaxel -> obalans -> foder släppt -> vatten i olja m.m. :huvet

Går att laga men ofta har andra delar i motorn oxå tagit skada.

För 60' gick inte, var tydligen dyra prylar till cykeln, ska man gå med på begärt eller avstå helt????
P.s ju mer jag kollar på länken desto läckrare är den!! Skit oxå.

NFS skrev:
För 60' gick inte, var tydligen dyra prylar till cykeln, ska man gå med på begärt eller avstå helt????
P.s ju mer jag kollar på länken desto läckrare är den!! Skit oxå.
Begär han 70?
Försök med 65 och kolla motorn noga.
Tillbehör är inte speciellt mycket värt på en beggad hoj.
Jag gav 75 för min 2001.
beauty_r9_c11.jpg

Last edited:
Silwer skrev:
Köp en nyare direkt, eller är de hemskt dyra den här modellen?

Fanns en svart i GBG för 54' som hade gått drygt 3000 mil,
helt i orginalskick dock, räknar man på vad ni har skrivit ang. fälgarna och avgasröret så kostar det ju satan att "hotta" till den.

NFS skrev:
Fanns en svart i GBG för 54' som hade gått drygt 3000 mil,
helt i orginalskick dock, räknar man på vad ni har skrivit ang. fälgarna och avgasröret så kostar det ju satan att "hotta" till den.

Sant men så är det ju för de flesta hojar, jag menar öhlinsgrejor kostar satan nytt tex, men sen när man säljer får man vara glad om man får ett par tusen extra liksom.

Sweedo skrev:
...Tillbehör är inte speciellt mycket värt på en beggad hoj...

Dom här tillbehören är, Black Widow (http://www.bwracing.com/triumph.html) underseat system kostar i usa 1250 dollar och dymag fälgar kostar i england £ 1069.99/st (www.jacklilley.com) samt Triumph fibreglass seat unit £ 149.99 (www.jacklilley.com) olackat. Det finns säket mer godis på hojen samt att den inte har gått mycket! Hojen orginal är inte värd 70 000 men med dom här grejerna får man avgöra själv, jag tycker att den är det!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8