Köpråd Yamaha R6

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Planerar att köpa en r6a årsmod 99.
Vad kan vara viktigt att kolla på just den modellen?
finns det några kända fel? osv...
 
köp 01 istället...uppgraderad och inte så mycke pengar tilll!

Körställningen är bättre. Tummen går inte i kåpan på 01 som det gör på 99.
Snyggare baklysen :D och en allmänt nyare hoj!

Ja skulle inte köpt en 99a!
 
köp 01 istället...uppgraderad och inte så mycke pengar tilll!

Körställningen är bättre. Tummen går inte i kåpan på 01 som det gör på 99.
Snyggare baklysen :D och en allmänt nyare hoj!

Ja skulle inte köpt en 99a!

Jasså du? Kan upplysa dig om att det är exakt samma chassie, motor & kåpor. Körställningen är även den exakt samma. Det är inte "en allmänt nyare hoj". Det som skiljer förutom färgsättning & dekaler är:

  • Undertrayen med baklysena
  • Tanklocket har annan utformning
  • Huggern i hjulhuset är större

2003 uppdaterades modellen rejält däremot, med bland annat ny motor och insprutning.

Till trådstartaren, vill du veta vad som skiljer så kan du läsa om samtliga R6-modeller på Yamahas 10-års jubileums hemsida, klicka dig vidare via www.yamaha-motor.se

Sök i R1/R6-tråden här på sporthoj så finns det även bra information bland alla "vanliga" inlägg.
 
hej jag är är åxo sugen på en r6a
jag har hört att dom hadde problem med växelådorna mellan -99 till -02
är det nått allvarligt?
 
hej jag är är åxo sugen på en r6a
jag har hört att dom hadde problem med växelådorna mellan -99 till -02
är det nått allvarligt?

Det är en vanlig fjäder för ca 20kr som går av. Den är inte vidare svår att byta heller. Faktum är att en kille råkade ut för detta nyligen & har lagt upp bilder på detta i "R1/R6-tråden" här på Sporthoj.com

Kolla ett par sidor tillbaka så ser du.
Detta är i princip det enda kända felet.
 
Hej.
Ny här på Sporthoj.com
Bumpar tråden lite då jag precis är inne på att skaffa mig en R6a.

Läst igenom lite och har lärt mig en hel del utav allt ni skrivit om R6orna
Jag hade redan bestämt mig för en 2003a, men att det var då den stora upgraderingen på hojen kom visste jag inte !

Min R6a blir min första sport hoj efter lite 500cc crossar etc.

en fråga jag inte direkt funnit svar på i alla R6 köpråds trådar, men vill itne skapa en ny tråd då det redan finns gott om R6 trådar :

en 2003 vad är acceptabelt miltal och pris på dom idag ?

Idag på blocket tex har vi 03or som kostar allt imellan 45 - 65tkr
och mil mellan 450 - 3000 mil. Milen stämmer inte överäns med priserna.
altså minst mil, dyrast hoj.
Alla R6orna är i mycket fint skick.

Så en enkel fråga : vad är ett bra miltal på en R6 2003 ? har planerat att lägga runt 50 - 55 tkr.

Mvh patrick.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top