Köpråd: Vilken mc ska jag köpa? (25kw)

Rekommendation: Suzuki SV650

En skottsäker V-twin som inte får så tråkigt register som strypt, finns fantastiskt fina ex under 30 papp, naket eller halvkåpat, skäms inte för sej när det börjar svänga, är helt ok på långåka, kostar inte skjortan att försäkra och du får pengarna tillbaka när du byter.

Bara att shoppa...

Jag hörde med ett försäkringsbolag vad som gällde när man övningskörde, det visade sig att jag får betala försäkring för fulleffekt tills jag har mitt mellanklasskort. Det kommer alltså kosta mig 16k per år om jag väljer helförsäkring. Får man göra så att man ställer försäkringen på sin far men gör ett tillval att ge mig nyttjanderätt på motorcykeln?

Jag brukar inte lägga mig i den här typen av diskussioner men jag vill ändå ge dig ett tips:
Undvik att ställa den på farsan. Många försäkringsbolag godkänner det om du bor hemma, men om något händer och dom får nys om att det faktiskt är DU som kör med den 99% så kan dom neka dig ersättning vid t. ex stöld. Det är inte värt det anser jag.
Sedan så tycker jag att strypa ner en sporthoj så hårt lite tar bort poängen med att köra just den typen av hoj. Då är det väl roligare att skaffa en hoj som du inte måste kastrera fullständigt för att få köra lagligt. När du sedan får köra obegränsat så kan du byta upp dig. Dessutom så hjälper det ju att få ner försäkringspriset då dom allra flesta bolag försäkrar på fulleffekt vare sig den är strypt eller inte. (Eftersom så många fuskar med strypningarna).

Som sagt, detta är enbart min personliga åsikt.
Gör som du vill. Lycka till. :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back