Köpråd Supermotard?

caliber22

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2013
Hoj
Ska ta mc körkort och köpa hoj
Ska ta mc körkort! Jag är en individ som när jag bestämmer mig så blir det vad jag siktar på! Har kört och kör diverse sportbilar men vill göra ngt annat!
Jag är tokfrälst på just supermotard och det är därför jag vill ta mc kort!

Har en del vänner som kör mc men ingen som kör motard!

Har ni några tips på vilken motard som ni anser var rolig och kunna växa med när man är ny på 2 hjul?

Har kikat på Aprilia Dorsoduro 750.. tyckte den var riktigt fet...

Tänkte lägga runt 90k + -..

Håller med Påsen om en 690 smc-r. Sjukt snygga hojar iallafall och bidrar med mycket glädje. Har själv bara testat en på raksträcka men kan iallafall säga att jag själv gärna hade haft en sådan :tummenupp

90K räcker ju lååångt! :D
Hur ofta vill du behöva serva den?
Har du inga problem med täta intervaller vore ju Aprilia SXV 550 kul att ha.. :D

ska du ha en tjockismotard så köp INTE Dorsoduron.. Had emin i mindre än två månader... besviken som faen på motorn..
Rekommenderar i så fall en KTM 990 SMR.. (OM det e en tjockismotard du e ute efter) annars håller jag med de andra att 690 SMC-R eller 690 Duke-R IV e de roligaste gatmotarderna.

Tyckte du den var för klen? Jag kommer köra mest i stad och lite landsväg kanske också.. vill ha en hoj som är smidig att manövrera och som man sen kan lära sig att ha lite kul på! samt växa med..
Sen är ljudet viktigt också.. men då kan man sätta på akrapovic....

Vad är tjockismotard.. tung, osmidig?

Tyckte du den var för klen? Jag kommer köra mest i stad och lite landsväg kanske också.. vill ha en hoj som är smidig att manövrera och som man sen kan lära sig att ha lite kul på! samt växa med..
Sen är ljudet viktigt också.. men då kan man sätta på akrapovic....

Vad är tjockismotard.. tung, osmidig?

Min röst ligger fortfarande på en 690 SMC eller SMC-R när du ändå har så hög budget.

Tjockismotard är typ 990 SM/SMR, V-twin på 998cc, 115hk och en 200+kg gentemot en vanlig motard som har allt från 450cc-690cc, 40-70hk och en vikt på runt 150kg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park