Köpråd snarast! zx-9r/ Tl 1000r

martingranqvist

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
bt 1100 yamaha bulldog
Behöver eran hjälp med synpunkter och åsikter.
Jag skall byta tillbaks till plastraket, och funderar på följande modeller:
zx-9r från 98
Den jag skall kolla på har rullat 5200 mil
Vad skall jag se upp med, har den gått "för" långt? Hur är den som allroundhoj? är den asjobbig att "glida runt lite med?
http://www.blocket.se/vastmanland/Kawazaki_ZX_9R_Ninja___Mint___28326243.htm?ca=12&w=2

Eventuellt är jag sugen på en Tl 1000r

här är annonsen
http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_TL_1000R_27962064.htm?ca=12&w=2&last=1

Samma funderingar som ovan.

Tack på förhand!

hej.
vet ej om du köpt hoj ännu men svarar ändå.
jag har haft båda cyklarna och båda har sina bra sidor.
första kawan jag hade var en zx9r-97:a som faktiskt gick för jefla bra
vet ej om den var trimmad men 290 i mätarfart så var den nog det.
fin hoj men något tung men visst power weelies i 2:an var inga problem:tummenupp

när jag bytte till en zx9r-98 var det som att sätta sig på en moppe nästan i jämförelse med 97:an runt en 30 kg lättare lite smidigare och en mer hållbar motor, topparna tom 97 kunde spricka runt ventilerna.
98:an har bra drag i motorn och det känns som att den aldrig ska sluta dra.
jag trimmade min 98:a fick ut ca 141 bhk med yoshi helsystem,kan säga att det blev en helt annan hoj.:yoparty

tlr:en väger några kilo mer men knappt märkbart.
min hoj kom från usa och hade gått i amerikanska superbike så den var lite modifierad, med tex vajer koppling, smidda magnesium fäljar (kan säga att de vägde inte många kilo,vilket i sin tur ger bättre acceleration + mindre gyro krafter när man ska svänga).
jag trimade min till 127 bhk och det var deffinitivt inga problem att få upp den på bakhjulet i 2:an bara på gasen.
alla hojarna har gått som en klocka och tror inte det finns några direkta svagheter hos motorerna,båda är drift säkra.
kan säga att på tlr:en får man se till att spänna allt o gärna använda locktite annars är det lätt att man tappar saker.
kawan är lite mer högvarvig än tlr:en.
tlr:en tyckte jag bäst om tack vare det höga vridet när man körde på kurviga vägar den hade riktigt bra drag ut ur kurvorna.
man ska tänka på att sukkan är strypt på de fyra första växlarna,en tre tar bort strypningen(det är ett motstånd som lurar boxen att tro du ligger i 5:an eller 6:an så använder den ett annat program med full effekt. sen kan man ta bort en kabel i boxen så varvar den mer men det känndes lite onödigt eftersom man redan passerat toppen i effektkurvan långt innan.
du kan känna om den e bromsad i växlarna genom att motorbromsa håller du på att flyga över styret behöver du en tre så blir det normal motorbroms.
den cykel jag saknar mest är tlr:en på grund av vridet, lätt att svänga med o köra på bakhjulet med och det fantastiska ljudet...:Bugar
tänkte att jag aldrig skulle sälja den hojen men tyvärr blev det inte så.
det är mycket hoj för en billig peng både kawan o sukkan.
hur som helst så blir du nog nöjd vilken du än köper utav de två.
ha det gött.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...