Köpråd: Renault Clio 2,0 Sport

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Det är så att jag är lite sugen på en sån av nyare modell, 04-05. (När böt dom design? Jag vill ha en så ny bil som möjligt men det ska vara gamla designen)

Någon som har erfarenheter av den här ganska ovanliga bilen? Jag vill veta allt!

citat Bilia:
Vissa dagar är det extra gott att leva – en dag bakom ratten på en Clio Renault Sport är en sådan dag !
slut citat.

Last edited:
Antigen är det en vanlig Clio Sport du menar. Inte något speciellt med denna

http://www.bytbil.com/Used_Objects....ACmNsaW8gc3BvcnQBAAAA/////wMAAAACAAAA/////w==

Eller så menar du den något mer exotiska Clio Sport V6, en extrem maskin som förvisso inte är så praktisk, då den sitter en vrålande V6:a där baksätet ska vara, men å andra sidan kan ingen anklaga dig för att köra en dussinbil.

http://www.bytbil.com/Used_Objects....AAAEAAAA4AAAAB2NsaW8gVjYBAAAA/////wIAAAD/////

Tänk dig, 230 hästar i en så liten bil....

Antigen är det en vanlig Clio Sport du menar. Inte något speciellt med denna

http://www.bytbil.com/Used_Objects....ACmNsaW8gc3BvcnQBAAAA/////wMAAAACAAAA/////w==

Eller så menar du den något mer exotiska Clio Sport V6, en extrem maskin som förvisso inte är så praktisk, då den sitter en vrålande V6:a där baksätet ska vara, men å andra sidan kan ingen anklaga dig för att köra en dussinbil.

http://www.bytbil.com/Used_Objects....AAAEAAAA4AAAAB2NsaW8gVjYBAAAA/////wIAAAD/////

Tänk dig, 230 hästar i en så liten bil....

Dem första länken är ju rosa,kvinnlig,löjlig,fjollig om man jämför med den andra:yoparty

Renault..............:hihi :rofl :jisses

Köpte en Renault Clio ny 2000, visserligen en 1.6 å inte 2.0 men jag skulle inte köpa en till Renault om man säger så.
Jättetrevlig bil när den funkade som den skulle men tyvärr var det en jäkla massa strul med den å slitdelar etc. höll inte direkt fascinerande kvalité.

Kan naturligtvis vara jag som hade otur å fick ett måndagsex.

Clio Sport är en rolig bil att köra. Inga störra fel på denna bil, men lite småsaker som det är på alla andra modeller. Mestadels mindre el-problem, tändspolar och bromsar...

Clio V6 är en riktigt rolig leksak. Ja, det är en leksak!
Allt är dyrt och udda med denna modell, men för jävla rolig bil!!!

Verkar som franska bilar håller samma standard som "förr i tiden".
Har en kompis som köpte en ny citroen C3 ´07 (stora dieseln). När han körde ut bilen från försäljningshallen så blinkade det felmeddelanden på instrumentpanelen. Hur sen citroen kan sälja en bil defekt redan från start är ju ett mysterium i sig...

Efter några dagar så kunde han konstatera att regnsensorn för torkarna inte fungerade, belysningen till instrument panelen levde ett eget liv, samt lite andra småsaker.

Efter att ha lämnat in bilen två ggr utan att de fixar felen och hade några dagar kvar för tredje besöket så pajar växellådan, bilen hade då gått ungefär 350mil...

Jag skulle rekommendera att du försöker hitta nån annan bil, finns så många biltillverkare som bygger betydligt bättre bilar.

Sorry om det blev lite OT ..

Last edited:
renAUlt - 4 hjul och en bult :tummenupp

Ett problem som inte har nämnts är att GTI-klassen av bilar lockar att köra hårt mest hela tiden, och sådant som normalt håller längre på andra bilar sliter man ut på ren rutinmisshandel. Jag lyckades nyligen dra sönder ett till kränghämmarstag samt knäcka länkarmsbussningarna på min 205:a, men sättet jag körde på när det hände är heller inget man vill att polisen ska se..

Men det är den första som är aktuell (2,0 som det står i rubriken).

Köpte en ny 2.0 Sport -01 och hade den i 2år, 172hk på 1035kg vart kul, handbromsvändningar på en femöring...den gick fint ,jag hade inga större problem med den, förutom med det eftermonterade larmet...:mad:
Tror den vann bilsports GTI-test när den kom.
Den var trevligt standardutrustad med skinn/alcantara klädsel och alu-knopp, pedaler och mocca ratt, trevlig bil faktiskt.

EDIT. hittade ett par gamla bilder på den

Bifogat

• Rena2.JPG
    Rena2.JPG
    38.9 KB · Visningar: 74
  • Renaratt-mod.JPG
    Renaratt-mod.JPG
    127.1 KB · Visningar: 91
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla