Köpråd - Kraschad hoj !

GustafL

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
-
Har möjligheten att köpa en omkullagd CBR600 -97 2500mil, fullservad, slipon m.m.

Marknadspriset ligger väll i dagsläget runt 38-43000kr ?!
Motorcykeln är skrapad hela ena sida samt sprucken toppkåpa. Båda backspeglarna är av och ena blinkersen. Rutan är vriden åt ett håll och det saknas några plastbitar på sidan om rutan. Ena styrescliponet är även av.

I övrigt är motorcykeln i fint skick. Vad kan man tänkas betala för den?
Går det att byta enbart toppkåpan? Resten går att snygga till...

Väldigt tacksam för svar

MVH /G
 
GustafL skrev:
Har möjligheten att köpa en omkullagd CBR600 -97 2500mil, fullservad, slipon m.m.

Marknadspriset ligger väll i dagsläget runt 38-43000kr ?!
Motorcykeln är skrapad hela ena sida samt sprucken toppkåpa. Båda backspeglarna är av och ena blinkersen. Rutan är vriden åt ett håll och det saknas några plastbitar på sidan om rutan. Ena styrescliponet är även av.

I övrigt är motorcykeln i fint skick. Vad kan man tänkas betala för den?
Går det att byta enbart toppkåpan? Resten går att snygga till...

Väldigt tacksam för svar

MVH /G

Jo, efter att ha vurpat med min så ja det går att fixa. Kostar dock en del om man inte hittar beg. saker. En Honda -97 skulle jag inte betala mer än en 30-34' för om den är i bra skick. Så skicka en bild eller nått. Så man ser hur trasig, annars skulle jag kunna säga runt en 20'-25'. Beror på skadan....
 
För det första tror jag inte en CBR600 97 (den minst attraktiva av 600:orna från sent 90-tal om jag hajat rätt) är värd så där mycket i fint skick. Max 35 lappar är min gissning att de går för.

En klotad är väl värd 15, kanske 20.
 
Tackar för svaren.

Går det att byta bara toppen på kåpan eller sitter allt ihop ?! Hur är det delat?

Kolla på bilderna nedan och uppskatta vad den är värd och vad bästa lösningen vid ev. lagning vore!


Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4
 
Ska du byta ut alla kåporna som är trasiga så är det säkert 5-6 st. Toppkåpan som består av 3 st delar. kostar 4000 + 4000 + 2000 om du ska köpa honda's orginal (ja vet har pratat med honda när jag skulle ha nya). Sen ska du byta resten oxå. Vi snackar runt en 16-20' på bara orginal kåporna. Men hittar du beg. så kommer du nog undan lite billigare. Så jag skulle inte ge mer än en 15.000:- för den. Du kan köpa min istället den är hel och fin nu.... PM. om du är sugen... bra pris...
 
Har jag förstått det rätt att hela själva främre kåpan på motorcykeln är 3-delad. Alltså en på varje sida, samt en topp (det som håller rutan och går runt lampan)...
Är det denna del(den översta) som går runt lampan som kostar 2000kr?

Får man kåporna helt olackade, plast bara ?
 
är ganska säker på att du får kåporna med dekaler å allt.

cykeln är som sagt inte värd mer än marknadsvärde-lagningskostnad.

Ågga
 
Låt oss säga tat du köper den för 15 papp. Är det möjligt att sedan helförsäkra den och ta ut skadorna på försäkringen? Eller är detta bedrägeri? :confused: Fast å andra sidan kanske de löser in skiten istället.
 
GustafL skrev:
Har jag förstått det rätt att hela själva främre kåpan på motorcykeln är 3-delad. Alltså en på varje sida, samt en topp (det som håller rutan och går runt lampan)...
Är det denna del(den översta) som går runt lampan som kostar 2000kr?

Får man kåporna helt olackade, plast bara ?

När jag fick mina så är de lackade efter färg koden. Men utan dekalerna.... Så det svider lite. Men precis så ser topp kåpan ut...
 
Herman skrev:
När jag fick mina så är de lackade efter färg koden. Men utan dekalerna.... Så det svider lite. Men precis så ser topp kåpan ut...

ok, men om ni kollar på bilderna så är det ju bara den översta delen som är i DÅLIGT skick. Säg att jag skulle byta den för 2000kr (visst kostade den det?) och fixa de ena sidokåpan själv (spackla upp) och sedan lacka hela hojen enfärgad. Vad tror ni om det? Jag menar.. visst vore det billigast och möjligt? För det är ju bara toppdelen som är TRASIG.

//G
 
GustafL skrev:
ok, men om ni kollar på bilderna så är det ju bara den översta delen som är i DÅLIGT skick. Säg att jag skulle byta den för 2000kr (visst kostade den det?) och fixa de ena sidokåpan själv (spackla upp) och sedan lacka hela hojen enfärgad. Vad tror ni om det? Jag menar.. visst vore det billigast och möjligt? För det är ju bara toppdelen som är TRASIG.

//G

Den högra är trasig (den vid backspegeln)... Den ligger på 4000:- utan dekaler men lackad efter färg koden. Visst kan du spackla resten. Men då får du nog lacka om hela.. Eller köpa nya dekaler... Men det är lugnt. Så hur långt har den gått???
 
Ber om ursäkt men jag förstår fortfarande inte hur kåporna delade. Ser inga skarvar på bilderna heller.

Det är totalt 3 kåpor har jag förstått men vilken är vilken och vart delas dem?!

MVH Gustaf
 
Dreas skrev:
Låt oss säga tat du köper den för 15 papp. Är det möjligt att sedan helförsäkra den och ta ut skadorna på försäkringen? Eller är detta bedrägeri? :confused: Fast å andra sidan kanske de löser in skiten istället.

Vilket bolag har du?
Jag vill absolut inta ha samma bolag som dig i vilket fall?

Klart det är bedrägeri, annars skulle man ju kunna ha allt oförsäkrat, för att teckna försäkring när det händer något.
 
max 15000 det många timmars jobb och en del pengar i materil sedan kommer du inte få så bra för den när du säljer så 15000 + 5000 matreal + en massa timmar = en ok hoj med taskigt andrahandsvärde hade den varit hel och sett ut som skit så känns 20-25 tusen rätt ok och i toppskick 35 tusen
 
Dreas skrev:
Låt oss säga tat du köper den för 15 papp. Är det möjligt att sedan helförsäkra den och ta ut skadorna på försäkringen? Eller är detta bedrägeri? :confused: Fast å andra sidan kanske de löser in skiten istället.

det är bedrägeri och sådant som gör att alla får pröjsa mer premie....
du kan ju inte ha tänkt... :3freak

GustafL skrev:
sedan lacka hela hojen enfärgad

tänk då på att du sänker värdet på hojen.

Ågga
 
Köper du den för runt tjugo så har den en fått en massa hoj för pengarna. Försök få ihop det så att inget fladdrar och kör så mycket du orkar.
 
GustafL skrev:
Har möjligheten att köpa en omkullagd CBR600 -97 2500mil, fullservad, slipon m.m.

Marknadspriset ligger väll i dagsläget runt 38-43000kr ?!
Motorcykeln är skrapad hela ena sida samt sprucken toppkåpa. Båda backspeglarna är av och ena blinkersen. Rutan är vriden åt ett håll och det saknas några plastbitar på sidan om rutan. Ena styrescliponet är även av.

I övrigt är motorcykeln i fint skick. Vad kan man tänkas betala för den?
Går det att byta enbart toppkåpan? Resten går att snygga till...

Väldigt tacksam för svar

MVH /G

Eller för några futtiga pengar har du en fin fighter :tummenupp
 
Jag skulle inte ge mer 15 000:- men knappt det
det kostar mycket mer att reparera än man tror, är alltid mer skador en vad det ser ut när man börjar plocka men men detta var en väldigt vanlig hoj...när det begav sig så beg delar är inga problem...
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top