Köpråd kombi...

Bumpar tråden då jag sitter i samma sits.
Har samma krav som du och samma budjet.
Jag funderar på Vectra, Octavia, 9-5 och V70 typ. Jag läser allt som finns att läsa och blir inte klok på vad jag ska välja.
Har ingen panik med bytet än så jag har inte kommit igång med att provköra bilarna. Skriv gärna lite om de bilar som du provat.

Jag hatar att byta bil, Bil är ju en jävla skitgrej att äga! kapitalförstörning utan glädje!

Gör dig en tjäst då. Köp en hyundai, kia eller nån annan asiat med lång nybilsgaranti. Sen byter du inte bil på 10 år och saken är biff!

Såvida du inte köpt bil alla redan.

Vad har du för dåliga erfarenheter av bmw i 100k klassen? Mest bara nyfiken.

Kolla på Saab 9-5 Aero -04 och framåt. De ligger bra till i pris och är välutrustade. Fin motor med 250 hk som drar ca 0.85 l/mil långkörning och kring litern blandad.

Såvida du inte köpt bil alla redan.

Vad har du för dåliga erfarenheter av bmw i 100k klassen? Mest bara nyfiken.

Har haft en E36 touring och en E39. Fjädertallrikar som rostat sönder bak, vattenpumpar som går sönder oftare än nån annan bil jag ägt, kylare som ger upp, bakluckelås som kärvar. Det är det jag minns just nu, var fler saker som jävlades. Dom gick knappt 2 månader i sträck utan problem.
Ingen av bilarna hade gått över 5000 mil när jag köpte dom.

Dyra reservdelar, värdelös BMW-verkstad och dyr försäkring är 3 andra orsaker till att jag aldrig nånsin igen köper en BMW.

Bumpar tråden då jag sitter i samma sits.
Har samma krav som du och samma budjet.
Jag funderar på Vectra, Octavia, 9-5 och V70 typ. Jag läser allt som finns att läsa och blir inte klok på vad jag ska välja.
Har ingen panik med bytet än så jag har inte kommit igång med att provköra bilarna. Skriv gärna lite om de bilar som du provat.

Jag hatar att byta bil, Bil är ju en jävla skitgrej att äga! kapitalförstörning utan glädje!

Ägt både Octavia -00 och kör nu en V70 -05.
Testade de flesta storkombis när jag skulle byta (A6, nyare Octavia, Avensis, Passat, Mazda6, Mitsubishi Galant, BMW 5 serie. SAAB 9-5 o.s.v.)

Skodan jag hade rullade dryga 7000 mil i min ägo. Rullat 48000 mil när jag sålde den. Inga större fel under den tiden men milen hade givetvis gjort sitt.
Än så länge har V70 bara rullat 500 mil i min ägo (gått 8800 mil) men man åker bekvämt och tyst och än så länge har inget pajjat.

Alla bilar strular mer eller mindre så testa många och köp den som känns bäst.
Givetvis ska man kolla upp om man har en bra verkstad för resp bilmärke i närheten men att sitta i en bil som man inte trivs med bara för det råkar finnas en bra verkstad känns inte helt klockrent.
Jag valde V70:n för att jag satt absolut bäst i den och den går tyst oh bekvämt. Skoj är den inte men vill jag ha skoj kör jag hoj :)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back