köpråd hornet 600

ekcim

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Hoj
på Jackt
hej!! är ny här på forumet... värkar vara ett bra forum...

det börjar våras och det är dags för min första hoj.. har spanat in mig på honda hornet..
har en 600 på gång som jag funderar på.. det är en 99:a men har lite ålders täcken på den. inte så konstigt men läger upp ett par bilder så kanske någon som har lite varna av hornet kan svara på om det är normalt slitage.. tycker själv kanske att den ser lite sleten ut.. främst undersidan av motor.. men kanske är normalt, kanske inte var bättre ytbehandling på dom...

Bifogat

• Honda Hornet DSC04748[1].jpg
    Honda Hornet DSC04748[1].jpg
    26.3 KB · Visningar: 109
  • Honda Hornet DSC04765[1].jpg
    Honda Hornet DSC04765[1].jpg
    35.1 KB · Visningar: 113
  • Honda Hornet DSC04755[1].jpg
    Honda Hornet DSC04755[1].jpg
    26.5 KB · Visningar: 109
min syster köpte sig en hornet -98 i höstas och den ser ut jämfört med din att vara i bra mkt bättre skick än den du verkar vara intresserad av. verkar som "din" att tyda på bilderna inte varit speciellt välskött av nuvarande ägaren, alltså gaffelbenen är ju väldigt utsatta och oskyddade på en hornet och visst har väl syrrans gaffelben små små spår av "grussprut" men inte långväga så mkt som denna, ser ju nästan misshandlade ut, hur långt har denna hoj rullat och hur har den förvarats??? fjädern är ju helt angripen av rost!!! kan ta ett par bilder på syrrans hornet så kan du få se hur den ser ut efter ca 2500 mil och förvarad inomhus.

förresten är det denna det gäller?

http://www.blocket.se/vi/15000891.htm?ca=20_s

Last edited:
Håller med. Min gamla hornet -98 har 4000 mil på mätaren och är bra mycket fräschare. Jag hade letat upp en annan om inte priset var rejält mycket lägre på denna...

Jobbet blockar Blocket så någon får gärna tala om vad det står i annonsen... :gnissla

Min Hornet var en 02:a med 3400mil på mätarn innan den blev stulen, och såg inte alls ut som den du har på bild...

Hur många mil har den rullat? Var är den förvarad?
Den bakfjädern ser verkligen hemsk ut :skrämd

Jag hade letat vidare...

Edit: Hur ser den ut i övrigt?

Så här såg min ut:

Bifogat

• DSC00003smaller.JPG
    DSC00003smaller.JPG
    90.6 KB · Visningar: 109
Last edited:
tack för bra svar.. tyckte den kändes lite sleten blir att leta vidare...
ser lite ut som den hade gått på svenska vinter salta vägar..
hur tidigare ägare har tatt hand om den eller hur den har förvarats vet jag inte..
vill inte heller skriva att det är en specifik hoj på någon annonsida känns inte riktigt rätt..

abethebabe
har du lite bilder kan det ju ändå vara av intresse för att få lite mer kött på benen..

tack för bra svar.. tyckte den kändes lite sleten blir att leta vidare...
ser lite ut som den hade gått på svenska vinter salta vägar..
hur tidigare ägare har tatt hand om den eller hur den har förvarats vet jag inte..
vill inte heller skriva att det är en specifik hoj på någon annonsida känns inte riktigt rätt..

abethebabe
har du lite bilder kan det ju ändå vara av intresse för att få lite mer kött på benen..

jupp knäppte ett par bilder ska tanka in dom alldeles strax ska bara ta hand om min bråkiga treåring, i´ll be back in a minute:)

ett par bilder, de mörka prickarna du ser på fjädern är inte rost utan SMUTS

Bifogat

• bilder 014.jpg
    bilder 014.jpg
    151.6 KB · Visningar: 76
  • bilder 016.jpg
    bilder 016.jpg
    145.4 KB · Visningar: 72
  • bilder 015.jpg
    bilder 015.jpg
    144.4 KB · Visningar: 80
den fjädern ser ju betydligt friskare ut och även gaffelbenen ser ju bättre ut.. bra med lite bilder så man har något att jämföra med...

nått över 30 ville han ha för den...

den fjädern ser ju betydligt friskare ut och även gaffelbenen ser ju bättre ut.. bra med lite bilder så man har något att jämföra med...

nått över 30 ville han ha för den...

den hojen du är intresserad av verkar ju vara den hojen som jag länkade till eller hur! vet ju inte exakt varifrån i england han hämtar hem sina hojar från men jag kan säga att en hoj brukar "bli så" när dom får stå ute i vått och torrt och jag vet att så brukar de flesta engelskmän förvara sina hojar då de flesta radhusen i england oftast saknar parkeringsmöjligheter under tak och alla vet ju att england är ett radhusvänligt land, nä ha lite is i magen så ska du nog se att det dyker upp ett lämpligt objekt snart:tummenupp

den hojen du är intresserad av verkar ju vara den hojen som jag länkade till eller hur! vet ju inte exakt varifrån i england han hämtar hem sina hojar från men jag kan säga att en hoj brukar "bli så" när dom får stå ute i vått och torrt och jag vet att så brukar de flesta engelskmän förvara sina hojar då de flesta radhusen i england oftast saknar parkeringsmöjligheter under tak och alla vet ju att england är ett radhusvänligt land, nä ha lite is i magen så ska du nog se att det dyker upp ett lämpligt objekt snart:tummenupp

Dessutom är det "normalt" att köra på vintern i england. Salt har de på vägarna också...

Ja, skit i den knarren. Jag pröjsade 35 papp för min Hornet-98 och den ser ny ut i jämförelse. Ser den ut sådär så kan man ju undra hur lager osv ser ut, och hur fan är den körd egentligen? Ägaren verkar ju ha skitit i allt. :mad:

Min fjädring, Hornet -98, ser ut så här (bild1)
Min hoj är väl i hyfsat skick, Man ser lite i nederkant på bilden små "prickar" - det är ju stenskott som slitit bort gummit på fjädern. Eftersom dom kom utan hugger så är det ju inget man kan göra åt riktigt utan det visar ju bara på att hojen är använd. Men som trådskaparens bilder visar så är hela dämparen sönderrostad :P

Så här slitet är mitt underrede: (Bild2)
Ser ju inte lika dåligt ut som överst på sidan. Men jag vet inte hur man ska kunna få bort eller motverka sådana här slitningar, någon som vet hur man kan få den fint igen?
Något du ska kolla när du hittar nästa hornet är hastighetwiren. Min hade nämligen rostat sönder och man kunde ju så klart inte se hur fort man körde.(Bild3)
Min är en tyskimport och jag undrar faktiskt hur förra ägaren betett sig när den har kunnat rosta sönder sådär. Stått ute hela tiden kanske. Den håller ihop i övrigt ändå så det verkar vara det enda som var tveksamt när jag köpte min hoj.

PZ

Bifogat

• DSCN3305fjedring.jpg
    DSCN3305fjedring.jpg
    134.9 KB · Visningar: 60
  • DSCN3463mm.jpg
    DSCN3463mm.jpg
    71.3 KB · Visningar: 60
  • DSCN3295mm.jpg
    DSCN3295mm.jpg
    140.6 KB · Visningar: 58
Last edited: