Köpråd - Honda CB900, CB1000R, CB1000RA

Och Vesta skulle ha 30254:- helår/helförsäkring :rolleyes:

Men men det är väl så när man är förstaårsfrasse :tummenupp Nu har jag hittat en svart och en vit till ungefär samma pris, svart är väl att föredra men den vita är mer lättillgänglig och snäppet billigare. Tyvärr var den preliminärbokad som de uttryckte det men de skulle höra av sig, hänger lite på det här med inbyte också sett från min sida.

Så nu börjar det dra ihop sig =)

Vad kan man räkna med för värdeminskning på en RA för 100 000:- modellår 09 uttagen hösten 08 efter 1-2 år, säg 1500-2000 mil på mätaren och allt annat i ordning?

600 vs 1000

Hej!
Har också provkört den där gröna CB 1000RA på Honda Upplandsväsby.
Provkörde även en 600.
Tycker valet är givet.

1000 cc mer botten och fin gång. Lagom för mig som är 185cm. 600cc är som en bålgeting som kommer få mig att tänka på gokartracing och förlorat körkort på kort tid.

Testa en V-twin typ DL1000 eller SP1 så har du ännu mer av det bottenvrid som är så skönt på en större hoj.

Min nästa hoj önskar jag vore en CB1000 RA men blir nog en DL1000 då komfort och körbarhet är så mkt mer allround.

Hej!
Har också provkört den där gröna CB 1000RA på Honda Upplandsväsby.

Ja den e nog inte helt fel, snegla på den och den mindre när jag var mer inriktad på en on/offroad hoj men blev inget av det i vilket fall. Någon sporthoj intresserar mig inte i dagsläget och så är väl försäkringen ännu jävligare ;) Nu har jag testat komfort i ganska precis 850 mil sedan 24/6, dags att prova något lite busigare, med hjärnan i hjälmen kan tilläggas. (Ska "komforta" till det med värmehandtag på RA´n ;))

08T50MFN800A_500.jpg

Ca 20 000 skulle jag gissa på.

Låter ju hanterbart iaf, satt o fnula lite på annonser men gav upp rätt snabbt :tummenupp

Motiverade de varför du inte fick den på hel?

Hehe nä de uttryckte inte rakt på sak varför och jag fråga inte med tanke på att halv gick på över 20k nånting.

Gillade cb1000ra när jag provade den i våras.
Det ända jag inte alls gillar är digital varvräknare. Jag vill ha en analog. :)
Tyckte att den var trött i mellanregistret men det bättrar nog en slip-on och mappning på.
Är ju van vid rejält vrid på min Speed Triple 1050. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti