Köpråd: Honda CB1000R eller Suzuki GSX-S1000?

Vet inte om det bara var jag :va
Men två saker som jag retade mig på när jag hade min CB1000r-10.

1/ Formen på tanken med den sjukt fula plast överdraget som totalt mosade sönder Könsorganet vid aktiv och lite längre körning :zpy.

2/ Det är en Honda :) allt känns så bra så den blir trist..
jag köpte en Gixxer 1000-10 istället (som jag byggde om med street fighter kit) :tummenupp

Som alltid ska man så klart prova för om alla ville som jag skulle alla köra Superduke :D:D.

Men grattis till ditt spännande val lycka till....
 
Jag undrar om de 20 extra hk gör så stor skillnad förutom topfarten:va Sen är ju också frågan vem som sitter på en naken hoj och blåser i 200km jämt...

Själv tycker faktiskt, det är mycket roligare att köra en hoj som har bra mellanregister:) Jag för mig Yamaha FZ1 har nästan samma effekt som Suzuki GSX-S1000. Dock CB1000R spöade Yamaha Fz1 under rullande accelerationstest:hihi

Se klippet nedan från 18.08...

https://www.youtube.com/watch?v=mK55nhy05EU
Ja, fz1 har som standard förhållandevis svagt mellanregister för att vara en literhoj, dessutom är den väldigt högt drevad vilket gör att en cb1000r drar den i såna rullande starter från låga varv. Dreva ner den och den blir rejält piggare. Mappa om den och den får samma mellanregister fast med 30hk fler i topp. Släng på helsystem och filter med och du har en hoj med värre mellanregister och sådär 145-150hk på bakhjulet.

Och 200km/h kör man så gott som varje runda man tar, även på naket ;)
 
Ja, fz1 har som standard förhållandevis svagt mellanregister för att vara en literhoj, dessutom är den väldigt högt drevad vilket gör att en cb1000r drar den i såna rullande starter från låga varv. Dreva ner den och den blir rejält piggare. Mappa om den och den får samma mellanregister fast med 30hk fler i topp. Släng på helsystem och filter med och du har en hoj med värre mellanregister och sådär 145-150hk på bakhjulet.

Och 200km/h kör man så gott som varje runda man tar, även på naket ;)

30hk vid en mappning... :gnissla Har den turbo? :glömdet
 
Har haft cb1000RA och de är fina.
Suzukin säkert också trevlig att köra, kanske lite rappare.
Personligen tycker jag dom är lite karaktärslösa ... men va f.n..
 
Hojen är ju framtagen och producerad av japsarna sen att man flyttat montering mm till Italien har bara med pengar att göra. Så är det tyvärr med många saker men det fungerar ju uppenbarligen endå, sen om man absolut tycker att sakerna måste skruvas ihop i ett specifikt land så ja, köp inte den saken då.

Måste bara tillägga att jag för övrigt tycker att Hondan är jävligt snygg!:tummenupp
 
Jaså, då påstår du sj att japaner är mycket bättre på tillverka hojar än italienare:) och inte litar på italienare som gör cb1000r i Italien:D

Det är nog ingen hemlighet att japsarna är bättre än italienarna på att bygga hojar! :fakta
 
Finns bara ett köpråd att ge och det är att provköra så många olika hojar som möjligt innan köpet för det är du, och endast du, som ska gilla det du kör.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top