Köpråd Harley?

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Två saker. Båda lite, lite OT.

Vargtröjan: Bra. Skönt att vi är fler! :)

Shoei J-O: Hur är den när det gäller vindbrus? Jag köpte en annan öppen Shoei för några år sedan (Shoei S20). Det fanns andra, lite snyggare modeller, mindre ägghuvud. Fast jag valde Shoei för att jag ville ha en bra hjälm. MEN, den är så förbaskat bullrig. Ett jäkla vindbrus. Känner att jag riskerar tinnitus så snart jag närmar mig 100 knyck.

Så, hur är J-O tycker du?

Har en öppen dmd hjälm som är liten i skalstorlek så man slipper se ut som en mupp när man har den på sig. Jävligt bekväm och inte allt för bullrig för att vara en öppen hjälm.
Kör dock inte med den några längre sträckor eller i några jätte höga farter. Men kör alltid med öronproppar vilken hjälm jag än har på mig.

http://www.dmd.eu/index.php?route=common/home&lang=en



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten. :kär
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten. :kär

Grattis till en riktigt fin hoj. Ska du ha den original eller vad har du för planer? Ska du byta avgas o luftfilter till något som flödar och låter bättre är det väldigt väl investerade pengar att låta bänkköra den och få den ordentligt inställd. Köper du den med Super Tuner?
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Blir Vance and Hines big radius 2 to 2 + Screaming Eagle Heavy breether + tuner.

Får väl en standardmapp på köpet så får jag bänka den hos någon expert nästa år. (tror inte min återförsäljare kör bänk o mapp). Köper på Mothers.
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Slog till igår, pratade med tre HD-återförsäljare endast en kunde erbjuda en Breakout enligt den spec jag ville ha (hard candy 2016 lacken) då de enligt uppgifter från de båda andra är slut i europalagret och han råkade ha den hemma.
Leverans nästa vecka, då kommer bilder....blir lite tårar när jag skall skiljas från min fina XR men det går nog över när man startar upp Breakouten. :kär

Får väl gratulera till en förbannat fin hoj då :)



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Då lär man höra när du kommer. Jag nöjde mig med Rush Slip-Ons för att hålla nere ljudnivån något men ändå få det goa mullret. Köpte min hos Mothers jag med. Blev en standardmapp till en början. Men det gjorde stor skillnad efter att ha bänkkört. Kan vara vettigt att köra in den ordentligt innan man bänkar den. Finns en kille som heter Thomas som kallas för Osten, håller till i Härryda. Han har bra koll speciellt på lite äldre hojar och Dynojet Power Commander. Men är det Super Tuner du har, som egentligen är det bästa så bör du åka till Stefan Båging i Grästorp, han kan denna absolut bäst. Bänkade min där i våras och han optimerade även tändkurvorna vilket inte Osten gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=n2Q2_JX7WUc
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Är väl ingen som kör Harley orginal :tungan :crash

Grymt då skall jag kolla på det till nästa säsong, kör in den i år förstaservar hos Mothers bänkar den i grästorp nästa år :tummenupp
Då lär man höra när du kommer. Jag nöjde mig med Rush Slip-Ons för att hålla nere ljudnivån något men ändå få det goa mullret. Köpte min hos Mothers jag med. Blev en standardmapp till en början. Men det gjorde stor skillnad efter att ha bänkkört. Kan vara vettigt att köra in den ordentligt innan man bänkar den. Finns en kille som heter Thomas som kallas för Osten, håller till i Härryda. Han har bra koll speciellt på lite äldre hojar och Dynojet Power Commander. Men är det Super Tuner du har, som egentligen är det bästa så bör du åka till Stefan Båging i Grästorp, han kan denna absolut bäst. Bänkade min där i våras och han optimerade även tändkurvorna vilket inte Osten gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=n2Q2_JX7WUc
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Låter som en bra plan. Första servicen vid 160 mil bör man ha gjort innan man bänkar den. Så här blev min kurva. 81.6 hk och 138.1 Nm på bakhjulet landade det på och då är den helt original bortsett från Rush 2.25" Slip-On, Screamin' Eagle luftfilter och Super Tuner. Ingen monstereffekt men bottenvridet kommer tidigt, 125 Nm redan vid 1800 rpm. Tycker den går riktigt fint. Och du bör få ut något mer eftersom det sitter vassare kamaxlar i de nyaste modellerna.

IMG_1735.JPG
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Twin Cam 88 ersatte Evolution motorn 1999 som i sin tur ersatte Shovelhead 1984. Twin Cam 96 kom 2007 och Twin Cam 103 2010 i vissa modeller. I min Fat Bob 2013 sitter det en Twin Cam 103 och det var första årsmodellen med den motorn i Europa. Twin Cam 110 finns sedan 2012 i Screamin' Eagle/CVO modellerna.
Vilka av dessa motorer håller bra?
Fråga från HD noob :tungan men man vill ju lära sig...
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Vilka av dessa motorer håller bra?
Fråga från HD noob :tungan men man vill ju lära sig...

Nu har jag bara haft en Twin Cam 103 och den fungerar utan problem. Mig veterligen har Harley-Davidsons motorer varit tämligen driftsäkra sen de släppte Evolution motorn 1984. Detta förutsatt att Kreti och Pleti inte har varit där och skruvat sönder dem. Samt att service har skötts på ett korrekt sett. Varit vissa problem med kamkedjesträckare på tidiga Twin Cam men de ska till största del vara åtgärdade. Shovelhead och tidigare ska däremot ha haft vissa problem med driftsäkerheten även om en väl ihopsatt sådan sannolikt fungerar helt okej den med. Men de kräver nog lite mer underhåll.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Lite ot:

HD är snygga från sidan med avgasrör medan andra sidan alltid är mindre vacker.
Är det bara jag som tycker så?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lite ot:

HD är snygga från sidan med avgasrör medan andra sidan alltid är mindre vacker.
Är det bara jag som tycker så?

Jag tycker att min är lika snygg från båda sidor, men heta sidan (no pun intented) är ju mer exponerad och upplutad när hojen står på stödet. Så blir det på de flesta hojar av HD-typ

View attachment 431957
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Lite ot:

HD är snygga från sidan med avgasrör medan andra sidan alltid är mindre vacker.
Är det bara jag som tycker så?

Jag tyckte så i början men nu är det nästan tvärtom. Den ser "fetare" ut från andra sidan där man ser mer av själva motorn.

DSCN5235.JPGDSCN5995.JPG
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Nu har jag bara haft en Twin Cam 103 och den fungerar utan problem. Mig veterligen har Harley-Davidsons motorer varit tämligen driftsäkra sen de släppte Evolution motorn 1984. Detta förutsatt att Kreti och Pleti inte har varit där och skruvat sönder dem. Samt att service har skötts på ett korrekt sett. Varit vissa problem med kamkedjesträckare på tidiga Twin Cam men de ska till största del vara åtgärdade. Shovelhead och tidigare ska däremot ha haft vissa problem med driftsäkerheten även om en väl ihopsatt sådan sannolikt fungerar helt okej den med. Men de kräver nog lite mer underhåll.
Tack för svar:hej

PS
När vi ändå snackar utseende, vilken motor är snyggast tycker ni? (O låter bäst)
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top