Köpråd gsxr750 -00

hållundan skrev:
Körde hem min från Gävle (~70 mil) på en dag och det var inga större problem faktiskt. Nästan en av de mer komfortabla hojarna jag kört långt på.

Åfan, det är ju mina hemtrakter, märker väl i sommar hur det känns att åka dit upp.

.luzt skrev:
Hotade du honom med stryk? :P Priserna på blocket ligger på runt 50k+, är själv intresserad av en gsx-r 750 från 98a och frammåt men så fasen heller att jag betalar 50k för en 99a! Grrr

Nä, hämtade den faktiskt i linghem, det är ju dina hemtrakter. Håll ut å sök bland annonser varje dag, så hittar du ett lämpligt objekt.
Lycka till, det är en kanonhoj.

norrlansguld skrev:
Viffer skrev:
Gav för en vecka sen 40000 för min -00. (ja ja, lite små skavanker ingick oxå, who cares)

Var det min du köpte?

Standardfelen som nämns ovan (kopplingskorg, vajrar, samt styrlager) är bytta på den, det glömde jag berätta, samt lådan går klockrent.
Nä, fan det var ju din jag ville ha :huvet men du hade sålt den när jag ringde till dig. (Ursäkta svordommarna efter jag lagt på...) Det var ju massa najz grejer på den, öhlare, omspunnet, mm. snygg färg dessutom :tummenupp Lyckost den som hann före.
Du har möjligtvis inte lite godis över till min :tuttar

Håller på att renoverar min 750 -00 nu i dagarna.
Problem med 2'an. Den hoppar inte ur, men kuggar över. Det började vid hård belastning runt 11.000rpm. Sen blev det tidigare och tidigare eftersom. Sist redan vid lättade pådrag runt 4.000rpm. Ja, klackarna i dreven och armen slitna.
Detta bytes nu till drev från en 600. (Ger lite annan karaktär, men eftersom delarna ligger och skräpar så blir det en helt annan kostnad)

Viren är av. Har även en ny sådan som kommer på plats.
Men har inte fått någon felkod pga detta.
Vad gör de spjällen? Har inte märkt något anmärkningsvärt iaf.

Sen så upptäckte vi detta fenomen på avgassidan.
Kan någon förklara vad detta är för något? Se bilden.
I två av avgasportarna är den ena kanalen plåtblank. Inget sot alls.
En av portarna är ena kanalen bara lite sotig.
Den fjärde porten är båda kanalerna lika sotiga.

Mvh
Dal-Mausen

Bifogat

• P1040421_35proc.JPG
    P1040421_35proc.JPG
    106.1 KB · Visningar: 73
Dal-Mausen skrev:
Den hoppar inte ur, men kuggar över. Det började vid hård belastning runt 11.000rpm. Sen blev det tidigare och tidigare eftersom. Sist redan vid lättade pådrag runt 4.000rpm. Ja, klackarna i dreven och armen slitna.
Viren är av. Har även en ny sådan som kommer på plats.
Men har inte fått någon felkod pga detta.
Vad gör de spjällen? Har inte märkt något anmärkningsvärt iaf.

Som jag skrev tidigare så finns det de som har haft problem med 2ans växel. En del hävdar att det enbart är på 99 och äldre... En del inte..
Felet beror iaf på misshandel av lådan av något slag och som du skrev så märks det vid hård belastning.. Som alltid med lådor....

Sekundärspjället ska ge bättre vrid i mellanregistret. (hur ofta man nu ligger där på en 750... ;) )
Ett rätt vanligt knep om vajern gått av är att man ställer upp sekundärspjället på max.
Ditt spjäll kanske redan sitter där.. Kommer inte ihåg hur det där funkade.
Om du ska byta vajern själv så tror jag du kan dra ett mess till Svampe här på forumet.. Han vet hur du ställer in det med den nya vajern på plats... Om du behöver lite info om det...
Jag själv kommer inte ihåg.. Var ett tag sedan jag själv gjorde det...

Lycka till..

Finns det fel på gixxrar -00 :va ...skämt åtsido så är det som dom andra skrivit kopplingen och sekundärspjällsvajrarna som brukar ryka på dom. Jag har haft tur med min med att kopplingskorgen byttes på garantin och vajrarna har inte spökat än....peppar, peppar....

<--- Min :rock :rock

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back