Köpråd, GSXR 1000 eller ZX10R

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Börjar bli dags att sälja R1'an nu och prova något nyare.

Är främst intresserad av GSXR1000 eller en ZX10R från 2008 och uppåt.

Någon som har ägt bägge dessa hojar ?

Vilken har bäst motor, bromsar och låda ?

Effekten/prestanda är väl likvärdig så det har inte högsta prioritet.

Denna är väldigt lockande.
600 mil, uttagen 2011 och 86000kr.

http://www.blocket.se/kronoberg/Suzuki_Gsxr_1000_34869534.htm?ca=8&w=3

Last edited:
Gata mer än bana - Gixxern.

Bana mer än gata - Ninjan.

...baserat på lite åka på gatan med båda modellerna (09:or), gixxern är mer bekväm helt enkelt (sittställning, åkkomfort och motor), ninjans effekt känns spetsigare, det är jämnare drag i gixxern.
Samtidigt kändes ninjan mer alert på något sätt.

Ut och testa. :)

Gata mer än bana - Gixxern.

Bana mer än gata - Ninjan.

...baserat på lite åka på gatan med båda modellerna (09:or), gixxern är mer bekväm helt enkelt (sittställning, åkkomfort och motor), ninjans effekt känns spetsigare, det är jämnare drag i gixxern.
Samtidigt kändes ninjan mer alert på något sätt.

Ut och testa. :)

Ok, tack för svaret.

Jag kör typ 90% gata så då är det fördel gixxern men samtidigt så är det kul när det verkligen känns när effekten kommer.

Jag måste komma iväg i veckan och prova dessa, priserna är lockande i alla fall.

Ok, tack för svaret.

Jag kör typ 90% gata så då är det fördel gixxern men samtidigt så är det kul när det verkligen känns när effekten kommer.

Jag måste komma iväg i veckan och prova dessa, priserna är lockande i alla fall.

Det finns en stor fördel med gixxern. ALLA tävlar med gixxer 1000 i AMA så det finns en miljard delar för billiga pengar på eBay.
Dessutom kommer det förmodligen en ny modell snart vilket innebär att alla tävlingsteamen skall byta hoj. Fatta hur mycket godsaker som skall säljas i form av trim och fjädring/bromsar!!!!

Jag dreglar nästan när jag tänker på det...:)

Det är för övrigt väldigt enkelt att få Gixxern precis så extrem för bana som man önskar, med väldigt enkla medel. Välj den hoj du sitter bäst på... det är det viktiga:tummenupp

Blir det en gixxer skall den vara blåvit, galet vackra hojar. Kawan vet alla att den skall vara grön. :D

07-08 GSXR har jag lite svårt för känslan vid nedlägg. Jag känner aldrig riktigt vad framhjulet håller på med, men motorn är suverän. Bra klipp för att vara original och går på slangen när man vill det nästan oavsett hastighet. Upplevs betydligt vassare än nya blejden, men blejden har klart bättre chassie original.

07-08 GSXR har jag lite svårt för känslan vid nedlägg. Jag känner aldrig riktigt vad framhjulet håller på med, men motorn är suverän. Bra klipp för att vara original och går på slangen när man vill det nästan oavsett hastighet. Upplevs betydligt vassare än nya blejden, men blejden har klart bättre chassie original.

Enkelt att fixa, hissa ride height bak så du får mer vikt fram. Justera också hänget och dämpningen. Du kan få den hur fin som helst, den reagerar bra på justeringarna:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti