Persimper
Ny medlem
Kommer snart att byta hoj och hade tänkt mig en sporthoj.
Jag är 181cm, 73kg och vill att hojen ska fungera bra på bana. Samtidigt vill jag inte känna mig som en 90-åring med värk i stora delar av kroppen efter en dag i sadeln om jag tar hojen en sväng ner i Europa och kör 100 mil per dag...
Därför har jag ett par frågor...
Vilken sporthoj är (relativt andra sporthojar) bekväm att köra långa sträckor på i motorvägsfart och ibland snabbare än så, samtidigt som den inte skäms för sig när det gäller bankörning heller?
Vilken hoj ska jag absolut undvika (som förmodligen kommer att ge mig 90-åringens värken i kroppen) efter ett par timmar på motorvägen?
När man köper begagnad sporthoj, vilka är de viktigaste punkterna att titta på för att minimera risken att köpa ett skrotobjekt?
När det gäller antalet körda mil på en begagnad hoj. Finns det några riktlinjer för hur långt en sporthoj "max får ha rullat" (dvs när det som köpare är dags att dra öronen åt sig) om serviceintervallerna har följts etc.?
Hoppas på lite tips och hjälp.
Jag är 181cm, 73kg och vill att hojen ska fungera bra på bana. Samtidigt vill jag inte känna mig som en 90-åring med värk i stora delar av kroppen efter en dag i sadeln om jag tar hojen en sväng ner i Europa och kör 100 mil per dag...
Därför har jag ett par frågor...
Vilken sporthoj är (relativt andra sporthojar) bekväm att köra långa sträckor på i motorvägsfart och ibland snabbare än så, samtidigt som den inte skäms för sig när det gäller bankörning heller?
Vilken hoj ska jag absolut undvika (som förmodligen kommer att ge mig 90-åringens värken i kroppen) efter ett par timmar på motorvägen?
När man köper begagnad sporthoj, vilka är de viktigaste punkterna att titta på för att minimera risken att köpa ett skrotobjekt?
När det gäller antalet körda mil på en begagnad hoj. Finns det några riktlinjer för hur långt en sporthoj "max får ha rullat" (dvs när det som köpare är dags att dra öronen åt sig) om serviceintervallerna har följts etc.?
Hoppas på lite tips och hjälp.