Köpråd för min första crossbus

Maxpayne

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
1982, Honda CX 500 EU Sport
Hej alla,
Nu är det så att jag fundera på att köpa en bus eller skåpbil för att ta min och kompisar MC,'n. Då tipsade en vän att sin kusin ska sälja sin Renault trafic 1994, den har gått 12000 mil, undrar om någon har erfarenhet av såna stora skåpbilar?
Jätte tacksam

Den är väl rätt vanlig, själv kör jag en Transporter (bensinare), vanliga storleken, precis lagom för två hojar och lite utrustning, tre sittplatser fram.

Inget paltande med lastning av cyklar, ställa på snedden å grejer, rakt in bara. :)

kan bara tala för nya renault trafic, mycket trevlig bil med lagom utrymme bak. den gamla modellen vet jag tyvärr inte så mycket om

Kör mazda B1800, grymmaste bilen :D, 2 hojar får plats på flaket utan problem, skattebefriad, veteranförsäkring, besiktning vartannat år och går som fan :tummenupp

nya bilar kan jag inte uttala mig om, gillar inte dyra (skatt förs) nya underdimensionerade krångelbilar :P

traffic är en trevlig liten buss, men hade nog lagt lite extra pengar på en nyare då den som alla andra skåpbilar har en benägenhet att rosta ganska duktigt i karossen

sen skulle jag bli lite misstänksam när en 16år gammal lastbil bara gått 12000 mil det kan inte stämma!!
mil e inte något problem på en sån bil om servicen är skött

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...