Köpråd för 525:a

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
jagahde kollat lite på vad du får till. tex vad dom har för bromsar.. den ena har ju bering kitt på. o det kostar en del om du ska köpa till.. vilket du vill om du endast har ett sketet cross-bromsok fram.

sen kan du nog glömma att dom bara gått 60 timmar. möjligtvis den som verkar användas för att hindra vinterdäcken från att rulla iväg :rolleyes:

jag har haft min 525 sen mitten på januari o kört 95 timmar redan. men det e klart. e ju lätt o få 60 bara koppla ur hastighetsmätaren när man tycker att det börjar bli mycket. smälla på en cykeldator så ser man hur fort det går ändå.

en annan grej du kan väga in är om dom har nån seriösare domkumentation på hur cykeln har skötts. endurohjul kan va bra till besiktningen (och kul som omväxling). annars e det väll bara o kolla på det allmänna skicket. ser den ut att ha gått 60 timmar eller 260.

ha med nån som inte stirrar sej blind o missar eventuella fel. e ju lätt hänt när man åker o kollar på hoj... man vill ju bara köpa skiten :tungan

3052411 jagahde kollat lite på vad du får till. tex vad dom har för bromsar.. den ena har ju bering kitt på. o det kostar en del om du ska köpa till.. vilket du vill om du endast har ett sketet cross-bromsok fram.

sen kan du nog glömma att dom bara gått 60 timmar. möjligtvis den som verkar användas för att hindra vinterdäcken från att rulla iväg :rolleyes:

jag har haft min 525 sen mitten på januari o kört 95 timmar redan. men det e klart. e ju lätt o få 60 bara koppla ur hastighetsmätaren när man tycker att det börjar bli mycket. smälla på en cykeldator så ser man hur fort det går ändå.

en annan grej du kan väga in är om dom har nån seriösare domkumentation på hur cykeln har skötts. endurohjul kan va bra till besiktningen (och kul som omväxling). annars e det väll bara o kolla på det allmänna skicket. ser den ut att ha gått 60 timmar eller 260.

ha med nån som inte stirrar sej blind o missar eventuella fel. e ju lätt hänt när man åker o kollar på hoj... man vill ju bara köpa skiten :tungan
Okej dokumentation, vad man får med och inte tro på tim mätaren. Hur ser man enklast hur långt den har gått? har ingen erfaranhet av bedöma det utom från tmn och den bedömde jag "smått" fel.. Så den här gången får jag försöka få med någon kritisk person men det blir nog svårt att få nån att viga en hel dag i bil för att hjälpa mig :3freak

Något som är viktigt att kontrollera?
Vad bör han bytt i motorn(ingentin då den bara gått 50 h enligt han men i verkligheten)

Okej dokumentation, vad man får med och inte tro på tim mätaren. Hur ser man enklast hur långt den har gått? har ingen erfaranhet av bedöma det utom från tmn och den bedömde jag "smått" fel.. Så den här gången får jag försöka få med någon kritisk person men det blir nog svårt att få nån att viga en hel dag i bil för att hjälpa mig :3freak

Något som är viktigt att kontrollera?
Vad bör han bytt i motorn(ingentin då den bara gått 50 h enligt han men i verkligheten)

effter 50 timmar behöver man inte byta något.

kolla efter skav på ramen osv. ställen där kablar möter plast osv kan man ju se om det nötts mycket tex. det e tyvärr rätt lätt o dölja hur gammal en motard egentligen är... byta plast osv e ju inte så svårt.

Chukas motard såg ut som sprillans ny efter 130h, så de är svårt att dömma... Inte som en cross/enduro precis där det kosmetiska konstant slits

3052977 ja den var fin den...
ajfan den där va ju fan så mkt fräshare än dom där "70h" som jag spannat upp :3freak Sjukt fräsch va den iaf :)

Jag har hittat ett sm kit för 8000 och det finns några lv regade 525or för ~40 000 lite närmare mig än sm hojarna som alla va i götet.
Vinner man på att köpa en enduro och seprat kit?
Kommer köra 75% med endurohjul ändå så.

3053010 Man lär behöva byta ramlager innan kolven ... läge vid 150-200h typ
Hur märker man om dom är slut?

Last edited:
effter 50 timmar behöver man inte byta något.

Beror lite vilken körstil man har. kör man bara gå gata och växlar fint och aldrig motorbromsar, så visst motorn håller säkert 150 timmar.

Jag har bytt ventiler och fjädrar kolv efter 50 timmar. Ramlager skall bytas också runt 50 timmar

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D