Köpråd enduro/sm

Gugge88

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2012
Hoj
Husqvarna TE250 -08
Hej är relativt okunnig om olika märken och skulle vilja ha lite råd när det gäller att köpa en hoj som man kan använda både som enduro och sm.

Har en kawasaki kx 250 2takt som jag använder i skogen men känner att jag vill ha mer bottenvrid så är därför inne på att skaffa en 4 taktare.

Jag skulle vilja ha råd att köpa en hoj som passar både i skog och som motard eftersom jag inte har råd att skaffa både och.

Många av mina vänner säger att det är ktm 450 som gäller om jag ska avända den som både och eftersom den är en lagom kompromiss mellan för stor i skogen och för liten på landsväg (har inte mc kort än, ska skaffa till våren).

Jag är ute efter en hoj som man kan serva/renovera själv utan större problem och vad jag fattar av vad jag har läst på div forum är ktm 2005-07 (rfs 6-växlad) 350-525 perfekt för vad jag är ute efter eftersom det verkar vara en väldigt stryktålig motor och skönt chassi.

Jag är ganska kort (167cm) och har svårt att nå ner på kawan, är detta något problem på en ktm?

Har ca 30k i budget till hojen.

Om du redan har en hoj som du kör med i skogen och en budget på 30k att köpa en till hoj för så varför kompromissa med en allroundhoj? köp en större(kubik)hoj som du använder som SM....

vill ha en allround hoj till att börja med eftersom jag vill ha en 4-takt och har inte råd med 2 och sen skulle det inte vara helt fel med lyse ute i skogen :)

Okey men då säger jag som vanligt KTM 525 exc ;) Någon med erfarenhet från KTM 450 exc RFS får gärna lägga fram fördelar gentemot 525an.

Jag är nån cm längre än dig och når inte ner men du kanske har längre ben, 18" och enduro fjädring gör den något lägre.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti