Köpråd cbr900rr (gammal)

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
2006 KTM 950 SM
Hej gott folk!

Är lite sugen på en gammal cbr (92,93), men funderar hur långt de håller. Jag har aldrig sett någon till salu som gått över 5500mil och undrar nu om det är något "magiskt" tal. Bör man försöka hitta någon som gått mindre?

Vad bör man tänka på vid ett köp av den modellen?

Mvh

Erik

Salig skrev:
Hej gott folk!

Är lite sugen på en gammal cbr (92,93), men funderar hur långt de håller. Jag har aldrig sett någon till salu som gått över 5500mil och undrar nu om det är något "magiskt" tal. Bör man försöka hitta någon som gått mindre?

Mvh

Erik

Tänk inte så mycket Erik..KÖP :)

Cbr 900

Är nog inte så mycket att fundera över.
En hoj som rullar många tusen mil.
Är också orelevant vad som står på mätaren!
Finns knappast någon hoj med 3000+ på mätaren med dokumenterad ställning.
Det magiska är nog inte att det inte är nån som gått längre utan snarare
att mätaren är moddad/bytt.
25-30 papp beroende på skick är rimligt.

/Fredde

Salig skrev:
Hej gott folk!

Mvh

Erik

Salig skrev:
Hej gott folk!

Mvh

Erik

du är lurad om du TROR på mätarställningen, den enda gången man kan lite på det är om man köper nytt själv!

Salig skrev:
Hej gott folk!

Mvh

Erik
Honda är kvalitet när det gäller motorn. lite små skavanker får man annars räkna med tex lack kåpor och lite annat kosmetika. har alltid kört honda och är nöjd med dem. kolla bara att lådan är ok och inte läcker olja i övrigt.

Min Blade-99 har gått över 4200mil och jag har inte haft några som helst problem ännu. Se bara till att den är servad ordentligt.
/B)

Gjorde ett sådan köp i våras, en ur blade modell 92.
Mätaren visade 3000 mil men säljaren och jag var rätt överens om att det inte stämde ( han hade endast haft hojen ett år)
Dock så har det hänt en del på bromsfronten, ialla fall när man som jag gick från en hyffsat ny Firestorm till denna gamla best.
Kolla det vanliga, känns det då bra så köp.
Ångrar mig inte en sekund.

Kolla vxl lådan noga då de oftast brukar vara i behov av renovering redan efter 2000mil vid hård körning.
Renoverade min 900rr -92 vid 2000-2500 landsvägsmil då hoppade 2an ur hela tiden, bytte två drev och en vxlförare sen gick den som en klocka igen.
Annars är kvaliten mkt hög på CBR900, den ansågs i ett test som den driftsäkraste hojen nån gång på 90 talet.

Salig skrev:
Hej gott folk!

Mvh

Erik

splfredde skrev:
Är nog inte så mycket att fundera över.
En hoj som rullar många tusen mil.
Är också orelevant vad som står på mätaren!
Finns knappast någon hoj med 3000+ på mätaren med dokumenterad ställning.
Det magiska är nog inte att det inte är nån som gått längre utan snarare
att mätaren är moddad/bytt.
25-30 papp beroende på skick är rimligt.

/Fredde
För dom pengarna hittar han nog inte många... Kolla blocket, dom ligger iaf 10 000 över det.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...