Köpråd byte sporthoj

Har du hanterat en cbr 600 i 2 år så är det inga probs alls studsa upp på liters hoj, lite mer effekt o vrid. Kolla runt o prova vad du vill ha om du är tveksam motard vs sporthoj.

Har du hanterat en cbr 600 i 2 år så är det inga probs alls studsa upp på liters hoj, lite mer effekt o vrid. Kolla runt o prova vad du vill ha om du är tveksam motard vs sporthoj.

Ok.. Då ska jag inte stirra mig blind på en 600-750 iaf...
Känns som det vore lika bra att satsa på ex en R1 då jag är grymt sugen på en sådan. Jag menar det är ju trots jag som förare som bestämmer vad som skall hända med gasen.

ofta 170 och 26 år. jag e bara 16 och e 190 70kg

Sticka! :arsele

Ontopic : Jag råder dig att prova på motard! Jag körde sporthoj förut och testade motard och blev såld direkt, sen sålde jag sporthojen till min kompis och köpte mig en motard.

Sen provkörde han min motard och sålde sportisen och köpte motard han också :tummenupp

Ontopic : Jag råder dig att prova på motard! Jag körde sporthoj förut och testade motard och blev såld direkt, sen sålde jag sporthojen till min kompis och köpte mig en motard.

Sen provkörde han min motard och sålde sportisen och köpte motard han också :tummenupp

Var och kikade på z750 & z1000 igår hos en återförsäljare, dom ser ju rätt fräcka ut, Finns relativt billiga också. Dock hört både och hos dessa.

*Suck nu vill jag bara byta hoj men vet inte till vad ;)...

Måste byta bort den jag har eller få den såld på direkten...
Tackar för bra tips iaf..

Hej Igen!
Har nu hört med en firma om en R6 -08 som gått under 500mil,
Dom vill ha ca 48000 mellan i byte med min CBR600 98 som gått ~3400mil

Hur är dom nya R6orna jämfört med min gamla CBR600?
Jag är ute efter en piggare, roligare och nyare hoj..

Eller skall man helt enkel ha kvar gamla hojen och dreva om den för att få lite mer klös`?

Om du är sugen på en R1 så är det vad du ska ha... Man ska inte överge sina egna tankar... ;)

En R1 är lättkörd precis som min Zx10r, Du behöver nästan bara hålla blicken genom kurvan för att den ska svänga självt.

Min gamla Zx7r var en klump, min nya sporthoj är extremt lättkörd...

Skillnaden mellan R6 och R1 är inte rakt fram-egenskaperna på 0-200 utan när man ligger över 100 och inte behöver växla ner lika mkt, eller om man känner för att leka på bakhjulet...

Har du ingen firma som har 2-3 olika hojar du vill testa, åk dit och testa bara? Säg gärna till nån dag innan så dom kan ställa fram dom och vet att du verkligen är intresserad så är det inga problem alls. Det är när man åker till en firma och ser ut som vilken däcksparkare som helst som dom tänker efter 3ggr innan dom låter dig köra.

Det är ett betydligt bättre sätt att välja hoj på än att gå på andras ideer från ett forum. :)

Gsxr 750 är grym och lätt låg, bra om man e kort.
Daytona 675 är grym! Provkör!

Sen finns det ju en massa nakenhojar som är riktigt roliga också.

Om du är sugen på en R1 så är det vad du ska ha... Man ska inte överge sina egna tankar... ;)

En R1 är lättkörd precis som min Zx10r, Du behöver nästan bara hålla blicken genom kurvan för att den ska svänga självt.

Min gamla Zx7r var en klump, min nya sporthoj är extremt lättkörd...

Skillnaden mellan R6 och R1 är inte rakt fram-egenskaperna på 0-200 utan när man ligger över 100 och inte behöver växla ner lika mkt, eller om man känner för att leka på bakhjulet...

Har du ingen firma som har 2-3 olika hojar du vill testa, åk dit och testa bara? Säg gärna till nån dag innan så dom kan ställa fram dom och vet att du verkligen är intresserad så är det inga problem alls. Det är när man åker till en firma och ser ut som vilken däcksparkare som helst som dom tänker efter 3ggr innan dom låter dig köra.

Det är ett betydligt bättre sätt att välja hoj på än att gå på andras ideer från ett forum. :)

Det är det som är nackdelen, det finns helt enkelt inga firmor som har några cyklar hemma, dom som finns har bara 1 som är intressant och oftast är dessa helt nya vilket jag inte är beredd att betala för...
70-80k:- är vad jag har tänkt mig...

Bor i vansbro och där har vi ju långt till allt.

Så du tror inte att en R1 är för stor för en som är så liten som jag :hojcbr

Synd.. hade du redan fyllt 27 hade jag vetat perfekCta hojen för dig.

Antar att du bara är ironisk.
Tanken var dock att man skulle få ett hum om ålder,
Eftersom det har betydelse gällande försäkringen.
Men visst jag bjuder på den. :huvet

Det är det som är nackdelen, det finns helt enkelt inga firmor som har några cyklar hemma, dom som finns har bara 1 som är intressant och oftast är dessa helt nya vilket jag inte är beredd att betala för...
70-80k:- är vad jag har tänkt mig...

Bor i vansbro och där har vi ju långt till allt.

Så du tror inte att en R1 är för stor för en som är så liten som jag :hojcbr

Har en polare som haft R1, som är både mindre och tanigare än dig så det tror jag inte är nåt problem alls...

Borlänge-Falun-Karlstad-Ludvika och Örebro kommer jag fram till, även Kumla kanske?`Om du verkligen vill testa så är det väl inte så långt till Sthlm heller på en halvdag med bågen? :)

R1 ifall du vill bara lite ballare vid korvmojen. 675:an ifall du gillar att svänga. Daytonans effektregister är faktiskt riktigt nice. Testa!

Har en polare som haft R1, som är både mindre och tanigare än dig så det tror jag inte är nåt problem alls...

Borlänge-Falun-Karlstad-Ludvika och Örebro kommer jag fram till, även Kumla kanske?`Om du verkligen vill testa så är det väl inte så långt till Sthlm heller på en halvdag med bågen? :)

Nej det är sant, Får helt enkelt planera in en tripp...
Såg att dom hade stor provkörningshelg i gävle nu i helgen nya z1000, R1 och massa fler hojar på lingvalls ;) kanske ska satsa på det om det inte blir regn vill säga...

Jag har precis bytt från en CBR 600 F -99 som jag ägt i 5 år till en Daytona 675 -07 och jag är supernöjd :tummenupp

Det känns att det är en modernare hoj och betydligt roligare att köra även då CBR:en fortfarande har sina fördelar när man kör inne i stan...

Jag har precis bytt från en CBR 600 F -99 som jag ägt i 5 år till en Daytona 675 -07 och jag är supernöjd :tummenupp

Det känns att det är en modernare hoj och betydligt roligare att köra även då CBR:en fortfarande har sina fördelar när man kör inne i stan...

Ok kul att höra alltid trevligt med bra affärer...
Om man jämför draget, komforten, och helt enkelt körklädjen tycker du att det är stor skillnad från cbr'en...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT